Klacht: bustickets die aan boord worden verkocht zijn niet geldig

op 05 oktober 2011 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Op mijn vlucht Eindhoven-Trapani van 5 september j.l. heb ik 2 retourtickets gekocht voor de bus van de luchthaven Trapani naar de haven van Trapani. Kosten: 2 x 12 euro. Aangekomen op de luchthaven bleek de dienst per 1 september te zijn opgeheven. Ik heb nieuwe tickets van een andere maatschappij moeten kopen. Ik ging er van uit dat ik de tickets op de terugreis (14 september) aan de stewardess kon retourneren en dat ik mijn geld zou terugkrijgen. De stewardess bevestigde mijn verhaal, d.w.z. dat inmiddels bij het kabinepersoneel bekend was dat de dienst niet meer werd geleverd, maar mocht mij (en ze kon daar geen reden voor geven) geen geld teruggeven. Ik moest mij wenden tot ryanair bij terugkomst. Dat bleek niet eenvoudig, want ryanair heeft geen kantoor in Nederland, althans geen helpdesk of iets dergelijks. Ik heb dus een keurige brief in het Engels naar het hoofdkantoor in Ierland geschreven, waarvan ik het adres op de website vond. Ik heb een scan van de ongebruikte tickets bijgevoegd en gevraagd om restitutie (bankgegevens erbij gedaan). Tot op heden, 3 weken na terugkomst, heb ik nog niets ontvangen, ook niet de bevestiging van ontvangst van mijn brief waar ik uitdrukkelijk om heb gevraagd. Dit is pure diefstal. Wat kan ik nu doen?

Terugbetaling van 24 euro + de postzegel van 79 cent die ik op de brief heb moeten plakken. En heel graag een excuus van Ryanair (de stewardesss heeft zich wel al excuses gemaakt, maar zij had mij het geld moeten terugbetalen en mij niet moeten opzadelen met deze administratieve rompslomp, waarvan de uitkomst voor mij vooralsnog onbekend is).

Alle klachten die gemeld zijn door claudia@eurowaard.nl