Klacht: Buslijn 48, 48 keer van de 48 keer te laat.

op 06 september 2016 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

8/22/2016
Onderwerp klacht
Buslijn 48
Omschrijving klacht
Beste heer/mevrouw, Ik mail naar aanleiding van de bus die ik elke dag neem. Ik heb hier namelijk een klacht over: Ik werk in Nieuwegein, op City Plaza en elke dag neem ik buslijn 48 (richting Houten centraal station). Ik ben normaliter om 18.00 klaar en de bus van die van iets over 18.00 red ik dus nooit. Ik moet dus altijd sowieso wachten tot de bus van 18:39. Wanneer deze bus volgens schema zou rijden, zou ik 18:59 op station Houten aan moeten komen en zou ik mijn trein van 19:06 net moeten halen en ben ik om 19:40 in Tiel. Echter: Wanneer deze bus te laat is in Houten (wat negen van de tien keer dus het geval is), kom ik te laat aan op Houten, waardoor ik mijn trein mis en uiteindelijk een half uur nog moet wachten op de volgende trein naar Tiel. Als dit een keer gebeurt, heb ik daar begrip voor en kan dat gebeuren. Maar het is helaas meer regel dan uitzondering, vandaar dat ik mail. Ik hoop dat jullie hier wat aan gaan/kunnen doen, want dit is niet leuk meer om zo met het OV te reizen. Ik ben nota bene om 18;00 klaar en ben (ALS IK DUS GELUK HEB) om 19:45 thuis. Als ik geen geluk heb (wat dus steeds vaker voorkomt), is dit 20:15. Dan is er ook nog een enorm verschil tussen de buschauffers. Wanneer de bus te laat is, doet de ene chauffeur zijn best om nog op tijd te komen en de verloren tijd in te halen. Een andere buschauffer daarentegen gaat op zijn dooie gemak zijn koffie drinken, ruiten schoonmaken en nog met collega’s staan praten. Nogmaals: Ik begrijp dat een bus een keer te laat kan zijn, maar op deze manier is het reizen met het openbaar vervoer niet te doen en kun je er niet van op aan. Ik hoop dat u hier iets mee doet.. Indien u meer informatie wilt, hoor ik graag van u via mijn bovenstaande telefoonnummer. Mvg, Danique Vukman.

Wanneer de bus 8 van de 10 keer op tijd komt, in ieder geval op tijd aankomt op station Houten.!!

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Danique Vukman