Klacht: Bus gemist door foutieve informatie

op 06 juni 2016 over Veolia in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen zaterdag stond ik op de Markt te Maastricht te wachten op de bus. Ik had inmiddels al uitgevogeld dat de 4 zou overgaan in de 8 richting Eijsden. Dit stond ook duidelijk op de bustijden informatie van lijn 4 – 18.10AD (geloof ik, maar sowieso D) waarbij D staat voor ”rijdt door als lijn 8 richting Eijsden”. Ik zit in de 4 richting het station. Wanneer we bij het station aankomen blijft de 4 gewoon Villapark waarop ik richting de buschauffeur sprint en zeg: ”Kunt u aub vragen of de 8 even wacht?”. Deze reed net weg, maar was dus nog niet langs gereden. De buschauffeur antwoordde daarop met: ”Nee, dat gaat nu niet meer”. Oké, dit antwoord had ik begrepen wanneer de stationsstraat gewoon open was geweest voor verkeer. Dit is niet het geval dus de bus had makkelijk even kunnen stoppen langs de lijn 4 waar ik uit zou stappen. Daarbij komt ook nog eens dat het mij geen bal had uitgemaakt als de verbinding met Eijsden niet zo dramatisch slecht is. De 66 was net weg, de Belgische trein rijdt om .19 in het weekend en de 8 ging dus ook om 18.20u. Dit betekende dat de eerst volgende mogelijkheid pas de Belgische trein van 19.19u was terwijl de buschauffeur van lijn 4 om 18.20u heel gemakkelijk even had kunnen vragen of de lijn 8 langs hem wilde stoppen.
Als niemand mij had kunnen komen halen, had ik dus enorme vertraging gehad (een beetje vertraging had ik uiteraard al) en dat terwijl ik komende vrijdag een van mijn belangrijkste tentamens heb omtrent mijn afstuderen van mijn BBA. Alle gebeurtenissen samen waren dus uitermate frustrerend…

Zoals vroeger, twee bussen in het uur inzetten. Of gewoon zo sociaal zijn om de bus even te laten stoppen. Vooral omdat hij maar 1 keer in het UUR gaat en in het weekend ALLE mogelijkheden rond 20 over 6 vertrekken (niet gesproken over later op de avond gezien de lijn 5 dan geloof ik weer met lijn 8 wordt gecombineerd).

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Veolia

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Veolia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Milou Vissers