Klacht: Bureau Jeugdzorg licht op! uit de ogen van een client

op 12 oktober 2011 over Bureau Jeugdzorg in de categorie klachtmelden

Nou mijn naam is Melissa ben 18 jaar. Begin 2010 ben ik uit huis geplaatst. Ik had toen ook al OTS.
Het kwam omdat ik een vriend had waar mijn ouders het niet mee eens waren, Mijn moeder had mijn voogd opgebeld dat het niet goed ging en ik in mijn driftige bui moest daar heen en heb gezegd dat ik EEN TIJDJE niet meer naar huis wilde. Bedoelend dat ik een WEEK bij een vriendin van mij zou overnachten.
De volgende dag nadat mijn moeder had gebeld stond mijn voogdes met haar collega op de stoep.

Zij luisterde naar wat er was gebeurd maar de situatie was allang afgekoeld.
Haar conclusie was dat ‘ik in een onveilige thuissituatie leefde’.

= DIT WAS DE EERSTE RUZIE OOIT MET MIJN MOEDER… =

Nou, mijn voogd zou wel gaan kijken wat ze kon regelen.
Een week later belde zij mij terug dat zij het ‘zorgwekkend’ vond hoe mijn thuissitatie was en dat het volgens haar dreigde te escaleren. (Ik lag diezelfde dag nog in mijn moeders armen..)
Zij vertelde mij dat ik naar een crisisopvang moest,
Waarop ik antwoordde dat dat niet nodig was want het was thuis allemaal weer rustig.

Zij vertelde me als ik niet luisterde dat ik dan gesloten kwam te zitten en dat ik persee weg moest. (Krijgt zij extra geld voor iedere client die zij uit huis plaatst?!)

Mijn moeder gebeld, situatie uitgelegd en nog geen 2 weken na het incident was ik uit huis geplaatst…

Vervolgens heeft mijn voogd in 2 jaar tijd hoogstens 5 keer gebeld. Terwijl ze me zei dat ze elke week elke 2 weken zou bellen.

Als ze bij Hulpverleningsplannen was reageerde ze met ‘Haha, ja ik uhh…. *stilte* denk het wel ja’.
Zij kon geen antwoord geven op de vragen, want mevrouw wist niets van en over mij.

En verder ben ik er ook achter gekomen dat de meeste hulpverleners zelf niet eens iets af weten van hun werk!
Ik heb 2 jaar OTS gehad, en mijn ouders hebben alle kosten elke maand maar weer vergoed.
Dit was +- 45 euro per maand.
Dus rekent u maar uit hoeveel dat is in 2 jaar. (45×48=€2160)
Terwijl in mijn gezin werkt alleen de vader en er zijn 5 kinderen in het spel.

Het AKJ is nu aan het uitzoeken of ik dit geld terug kan krijgen.

Nou ik hoop dat u allen een beetje geinformeerd bent vanaf de kant van de client.

Ik wil mijn geld terug, en een betere screening voor jeugdzorg

Alle klachten die gemeld zijn door Mellowleaf