Klacht: Buitenlands pakketje retour ontvangen zonder reden

ellenvh3333 op 27 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 30 september heb ik een pakketje naar de U.S. verzonden (€18,62). Gisteren kreeg ik dit pakketje terug. Er staat echter geen enkele reden vermeld waarom het pakketje retour gestuurd is. Er is wel een sticker over het bezorgadres geplakt, waardoor het adres niet meer te lezen is. Wellicht dat dit de reden van niet bezorgen is geweest.

Als ik dit pakketje nogmaals moet versturen, wil ik graag de reden weten waarom het niet bezorgd is. Als het adres niet klopt, ga ik namelijk niet nogmaals het pakketje versturen. En uiteraard zit ik er niet op te wachten om nog een keer € 18,62 te betalen.

Gewenste Oplossing:

Ik hoor graag de reden van het retour sturen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Van Ham, Uit uw bericht begrijp ik dat uw postpakketje naar de V.S. met onbekende reden retour is gestuurd. De reden van retour sturen hoort op een sticker op het poststuk aangegeven te zijn, maar dit gebeurt niet altijd in het buitenland. Vaak is er iets mis met de adressering, schrijffouten of er is iets met de brievenbus van de geadresseerde aan de hand. Ook kan het zijn dat uw afzender gegevens zijn gelezen door onze sorteermachine. De juiste manier van adresseren kunt u vinden op op onze website, www.postnl.nl. Graag wil ik een klacht voor u indienen. Daarvoor heb ik een aantal vragen voor u. Kunt u aangeven wat er op de sticker stond aangegeven? Heeft u deze sticker op het bezorgadres geplakt? Zo niet, weet u of de medewerker op het postkantoor dit heeft gedaan? Ik begrijp dat u een postpakketje met goederen heeft verzonden. Wat voor soort goederen heeft u precies verzonden? Wat is de naam van de geadresseerde? Wat is het volledige adres van de geadresseerde? Is er in de afgelopen periode al eerder post van dit zelfde adres retour gezonden? Ik raad u aan om het postpakketje in de tussentijd opnieuw te versturen. Ik raad u aan om hierbij de link die ik u heb gestuurd te raadplegen. Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Van Ham, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 03 november 2017 om 10:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Van Ham,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.
Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij meer gegevens en/of aanvullende informatie van u nodig.

Wij hebben u daarom onlangs om aanvullende informatie gevraagd en een herinnering gezonden met het verzoek om aanvullende informatie. Helaas hebben wij tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Wij gaan er dan ook van uit dat uw klacht inmiddels op een andere wijze is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door