Klacht: Buitenlands pakketje retour ontvangen zonder reden

ellenvh3333 op 27 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 30 september heb ik een pakketje naar de U.S. verzonden (€18,62). Gisteren kreeg ik dit pakketje terug. Er staat echter geen enkele reden vermeld waarom het pakketje retour gestuurd is. Er is wel een sticker over het bezorgadres geplakt, waardoor het adres niet meer te lezen is. Wellicht dat dit de reden van niet bezorgen is geweest.

Als ik dit pakketje nogmaals moet versturen, wil ik graag de reden weten waarom het niet bezorgd is. Als het adres niet klopt, ga ik namelijk niet nogmaals het pakketje versturen. En uiteraard zit ik er niet op te wachten om nog een keer € 18,62 te betalen.

Ik hoor graag de reden van het retour sturen.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Van Ham, Uit uw bericht begrijp ik dat uw postpakketje naar de V.S. met onbekende reden retour is gestuurd. De reden van retour sturen hoort op een sticker op het poststuk aangegeven te zijn, maar dit gebeurt niet altijd in het buitenland. Vaak is er iets mis met de adressering, schrijffouten of er is iets met de brievenbus van de geadresseerde aan de hand. Ook kan het zijn dat uw afzender gegevens zijn gelezen door onze sorteermachine. De juiste manier van adresseren kunt u vinden op op onze website, www.postnl.nl. Graag wil ik een klacht voor u indienen. Daarvoor heb ik een aantal vragen voor u. Kunt u aangeven wat er op de sticker stond aangegeven? Heeft u deze sticker op het bezorgadres geplakt? Zo niet, weet u of de medewerker op het postkantoor dit heeft gedaan? Ik begrijp dat u een postpakketje met goederen heeft verzonden. Wat voor soort goederen heeft u precies verzonden? Wat is de naam van de geadresseerde? Wat is het volledige adres van de geadresseerde? Is er in de afgelopen periode al eerder post van dit zelfde adres retour gezonden? Ik raad u aan om het postpakketje in de tussentijd opnieuw te versturen. Ik raad u aan om hierbij de link die ik u heb gestuurd te raadplegen. Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Van Ham, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 03 november 2017 om 10:25 geantwoord

Geachte mevrouw Van Ham,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.
Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij meer gegevens en/of aanvullende informatie van u nodig.

Alle klachten die gemeld zijn door