Klacht: Buitenlands pakketje direct teruggestuurd zonder geldige reden, terwijl adres was doorgegeven

op 27 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Status spreekt voor zich: www.sp.com.sa/en/Electronic/Pages/TrackShipment.aspx?k=CP033187983SA
Pakketje wordt op pestelijke wijze zomaar teruggestuurd. Ik wil hierbij nog vermelden dat er direct (twee maal) contact is geweest per chat en het adres daarbij tijdig nogmaals is doorgegeven.

Wanneer PostNL de mogelijk dubbele verzendkosten van de verzender vergoedt, mijn lading alsnog levert en in aanvulling daarop aanvult met een verse lading ter compensatie van de langere wachttijd (die voor extra bederf heeft gezorgd in de originele lading) en de ergernis (mijn verloren tijd, geld, moeite en energie), en de persoon of de procedure die dit heeft veroorzaakt wordt berispt en gerectificeerd en zijn excuses aanbiedt (aan de ontvanger, verzender en het buitenlandse postbedrijf) en ervoor zorgt dat dit niet meer gebeurt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte meneer, Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket retour is gestuurd en dat u daar ontevreden over bent. Aan de scans te zien was het adres op het pakket incorrect, vandaar dat het terug is gestuurd naar de afzender. De afzender kan bij ons een klacht indienen, uit eerder contact heb ik begrepen dat dit inmiddels ook is gebeurd. Vanwege fraude gevoeligheid mogen wij adressen niet zomaar aanpassen, daarom is dat in uw geval ook niet gebeurd. De afzender zal dit pakket opnieuw moeten versturen. Mijn excuses voor al het ongemak. Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: https://www.postnl.nl/klantenservice Met vriendelijke groet, PostNL

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht AnonymousHacker

1 jaar geleden - We zijn een stapje verder gekomen; er zat dus wel een adres op, maar deze was incorrect? Is direct terugzenden de standaardprocedure van PostNL? Dat vind ik erg onprofessioneel. www.postnl.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/bezorging-en-ontvangst/post-of-pakket-niet-ontvangen/wat-gebeurt-er-met-onbestelbare-post.html De vraag blijf nog steeds waarom men niet heeft getracht het juiste adres te achterhalen? Dit is logischer dan het pakketje dezelfde dag nog terug te sturen? Stond er geen postcode en huisnummer op (dat is voldoende om het pakketje te kunnen afleveren)? Stond mijn telefoonnummer er niet bij? Zou ik deze scans ook kunnen inzien, om het beter te begrijpen? De afzender heeft een klacht ingediend bij het originele buitenlandse postbedrijf, nog niet bij PostNL. Ik moet opnieuw hoge verzendkosten betalen, om het pakketje weer te laten verzenden (en wie weet zijn de producten dan zelfs allang bedorven, fijn!), terwijl het al hier was aangekomen, allemaal dankzij deze ziekmakende bureaucratische werkwijze van PostNL. Nogmaals het trackingslogboek tot nu toe: Date/Time Details Office Location 2016-05-25 - 11:13:25 AM Departed to - Medina Central office-AL MADINAH AL MUNAWWARAH Jeddah Central Post office - JEDDAH 2016-05-25 - 08:27:41 AM Arrived To Office Jeddah Central Post office - JEDDAH 2016-05-20 - 02:29:00 PM Departed From OutWard office of exchange to - JEDDAH AMSTERDAM 2016-05-20 - 08:37:00 AM Attempted to delivery - Missed delivery AMSTERDAM 2016-05-20 - 08:37:00 AM Attempted to delivery - Incorrect Address AMSTERDAM 2016-05-20 - 08:36:00 AM Arrived To Office AMSTERDAM 2016-05-15 - 11:17:27 AM Departed to - AMSTERDAM Medina Central office-AL MADINAH AL MUNAWWARAH 2016-05-15 - 09:33:51 AM Arrived To Office Medina Central office-AL MADINAH AL MUNAWWARAH 2016-05-12 - 07:03:18 PM Departed to - Medina Central office-AL MADINAH AL MUNAWWARAH ALMSAJED 2016-05-12 - 07:00:05 PM Posting/Collecting ALMSAJED

Heeft op 27 mei 2016 om 10:05 geantwoord

Geachte heer,

Op verzoek heb ik uw naam uit het eerste bericht verwijderd. Ik zie dat er al een onderzoek is geweest en dat u hierover reeds bent geïnformeerd. Het pakket is retour gezonden omdat er problemen waren met de adressering en dan is de procedure dat een pakket retour gaat naar de afzender. De reden van retour zal op het pakket zelf vermeld staan. Ik adviseer u om dit even na te vragen bij de afzender zodra het pakket daar weer terug is. Maar ik begrijp uiteraard dat het voor jullie beiden vervelend is dat het pakket nu opnieuw moet worden verzonden.

Reactie van de melder van de klacht AnonymousHacker

11 maanden geleden - @admin: Zou deze klacht heropend kunnen worden, want er is nog helemaal niets opgelost? PostNL heeft ook mijn vraag om de scan in te zien (desnoods via de afzender) volledig genegeerd. Beste PostNL, Het pakketje is weer vrolijk teruggestuurd naar PostNL. Ik wil graag weten wat PostNL kan doen om ervoor te zorgen dat het pakketje deze keer wel wordt afgeleverd (anders wordt mijn arme pakketje doelloos heen en weer geslingerd)? PostNL leek aan te geven dat de ontvanger het juiste adres niet kan doorgeven of geen correctie kan aanbrengen (wat ik volstrekt belachelijk vind). Wie kan dat dan wel, de afzender misschien? Zo ja, wat is de procedure daarvoor? Ik meld dit ruim op tijd (voor aankomst bij PostNL) en wil nu graag een ECHTE oplossing, geen bureaucratie. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, ANONYMOUS

Reactie van de melder van de klacht AnonymousHacker

11 maanden geleden - Vandaag eindelijk het pakketje ontvangen, nadat PostNL het tweemaal ijskoud had teruggestuurd. Originele sticker bekeken: het adres stond er gewoon op, alleen het huisnummer ontbrak. Wat ik vermoedde, klopte ook gewoon: mijn telefoonnummer stond erop, dus het pakketje was gewoon leverbaar als zij mij even hadden gebeld, maar dit hebben zij gewoonweg vertikt. Ook maakte PostNL het voor mij onmogelijk om het zelf door te geven. De verpakkingen waren geopend en de etenswaren lagen los in de doos, helemaal hard geworden en bijna niet meer te eten. Moge iedereen die aan deze ellende heeft bijgedragen zijn verdiende loon krijgen.

Heeft op 15 juni 2016 om 17:54 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door AnonymousHacker