Klacht: buitenands pakketje en inklaringsbrief zoek bij postnl

op 12 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Postnl heeft pakket uit het buitenland ontvangen. Postnl geeft aan dat zij aangifte moeten doen bij de Douane. Het bijgevoegde formulier heb ik ingevuld en gemaild naar het door post.nl opgegeven mailadres bva-scip@postnl.nl. Na 4 weken was het wel tijd om postnl te bellen want ik had nog niets ontvangen. Mevr. Sewman gaf aan dat postnl een digitale aanmelding van mijn pakket had ontvangen. Mevr. kan in het systeem zien dat de brief verzonden is maar dat het formulier niet terug gestuurd is. Ik heb haar de datum gegeven en meteen nogmaals opnieuw dezelfde mail verstuurd. Op deze beide mails heb ik geen bevestiging ontvangen. Op de vraag waar mijn pakket nu is kon mevr. mij geen antwoord geven. Zij was er vaag over. Toen ik mevr. vroeg welke route het pakketje aflegt vanuit het buitenland werd het opeens duidelijk dat hij bij de douane zou moeten liggen. Mevr. verbrak ineens de verbinding dus jammer voor mij. Dus de douane dan maar bellen. Die gaf aan dat ik toch echt bij postnl moet zijn. Daar ergens is nog het pakketje en pas bij inklaring gaat het (eventueel) naar de douane. Douane gaf aan dat ik bij de klantenservice van postnl niet ver kom en ik beter kan vragen naar de afdeling “inklaring”. Dus opnieuw postnl opgezocht en dit keer maar een chat aangegaan, (vraag mij af of het 0900 nummer flink betaald is gezien ik bijna een half uur met mevr. aan de telefoon zat) Ik had het genoegen met Ko, Ko kon ook niets voor mij doen šŸ™ Hij vond het wel heel vervelend). Is er dan geen ander mail adres waarnaar ik mijn vorige mailtjes kan sturen, zodat er gezien kan worden dat ik gewoon gedaan heb wat gevraagd is? Nee dat is er niet……. en ineens was Ko ook weg……….

Ps. ik kies voor nu dat de zichtbaarheid alleen voor bedrijf is. Mocht ik geen spoedige reactie krijgen gaat dit openbaar!

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn pakketje ontvangen!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 juli 2017 om 15:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Jansen,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan rondom de status van uw pakket uit het buitenland, mijn excuses hiervoor. Graag wil ik hierop reageren.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik gezien dat uw pakket op 5 juli is vrijgegeven door de douane en op 6 juli bij u is afgeleverd. Het spijt me dat u zo lang op uw pakket heeft moeten wachten en ik hoop uiteraard dat dit bij een volgende zending vlotter zal verlopen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 13 juli 2017 om 11:42 geantwoord

De dag na telefonisch contact was (gelukkig) mijn pakket ontvangen. Bijzonder dat de telefoniste een dag eerder niks kon vinden!!!

Alle klachten die gemeld zijn door jansensoestdijk