Klacht: Tarief teruglevering aangepast

Wilma Arink op 29 mei 2024 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Ik heb van 21-4-2021 t/m 21-4-24 een vast contract gehad bij Budget Energie.
Sinds 1,5 jaar heb ik zonnepanelen. Bij de komst van de zonnepanelen heb ik gevraagd welke terugleververgoeding hierop door budgetenergie wordt gegeven. Dit was gelijk aan de prijs die in betaalde, aldus de medewerker van budgetenergie.
Dit werd tevens in ieder maandelijks verbruiksrapport vermeld. Te weten 0,21 cent bij normaal en 0,20 cent bij daluren.
Ik ben sinds 22-4-24 overgestapt naar een andere energieleverancier en kreeg afgelopen week de eindafrekening van Budgetenergie. Hierop werd het teruglevertarief opeens aangepast naar 0,06 cent. Ik heb 1153 kwh teruggeleverd waardoor ik ben gedupeerd voor ruim 153 euro.
Nav deze eindafrekening heb ik gebeld met Budgetenergie om hierop een klacht in te dienen maar de medewerker vertelde mij dat dit het tarief is en maandelijks verbruiksrapport een onjuist tarief laat zien.
Ik kwam niet verder en moest het hiermee doen.
Vandaar dat ik deze klacht bij jullie indien.

aanpassing van de eindafrekening naar de juiste terugleververgoeding

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Budget Energie

2 weken geleden - Goedemiddag, Hel begrijpelijk dat u duidelijkheid wilt over het teruglevertarief. Het is dan ook jammer dat onze klantenservice u niet verder kon helpen. Om het tarief te onderzoeken én bespreken met u, heb ik intern een klacht aangemaakt. Een medewerker van ons team neemt zo snel mogelijk contact met u op. Alvast bedankt voor uw geduld! Met vriendelijke groet, Emma Budget Energie, van Budget Thuis

Alle klachten die gemeld zijn door Wilma Arink