Klacht: BTW kosten kloppen niet, slechte communicatie

op 03 mei 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb uit de VS wat producten(supplement) gekocht. Waarde USD 44,97.
Verzendkosten USD 28,58. Totaal 73,55. Ik heb hiervoor een factuur ontvangen van 42,61 euro.

Dit kan niet correct zijn volgens mij, dat is meer dan 50% over de totale waarde. Dus ik stuur een bericht naar efssamsquery@dhl.com. 2 maanden geen reactie gekregen. Krijg ik vorige week een brief van Vestingfinance dat ik meer dan 80 euro moet betalen. Dus ik bel en geef aan dat ik een mail had gestuurd, maar nooit een reactie heb gekregen. Er wordt mij gevraagd of dit ik mailtje doorstuur. Dat doe ik meteen. Het mailtje bevat de factuur van het bedrijf.

Krijg ik nu weer een brief dat ik moet betalen en dat ik geen rekening zou houden met de transportkosten. Daarvoor zou ik in bezwaar moeten gaan bij de douane.

Graag ontvang ik nu een serieuze en professionele reactie van DHL.

Yalcin

Ik ben tevreden als DHL deze kwestie goed onderzoekt en mij een factuur stuurt met de juiste berekening. In de tussen tijd wil ik geen brieven van vestingfinance ontvangen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 03 mei 2016 om 15:29 geantwoord

Beste A. Yalcin,

Ten eerste mijn oprechte excuses voor het ongemak dat u ervaart met DHL.

Tot mijn grote spijt moet ik u mededelen dat ik u via dit medium niet verder kan helpen.
Deze site (klacht.nl) wordt beantwoord door DHL Parcel. Uw zending is via het netwerk van DHL Express gegaan. Wij van DHL Parcel hebben helaas geen inzicht in de zendingen van DHL Express. Ik wil u vragen om contact op te nemen met de klantenservice van DHL Express. Dit kunt u doen via het telefoonnummer 0880552000.

Mijn oprechte excuses dat ik u niet verder kan helpen.

Carola
DHL klantenservice.