Klacht: Bruno – niet leverbaar – zoek het maar fijn zelf uit

op 12 januari 2011 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Op 30.12.2011 heb ik bij Leen Bakker Cruquius een zestal eetkamerstoelen besteld model Bruno. Een no-nonsens nep leren stoel waar de kinderen gewoon op kunnen zitten en knoeien zonder dat je je druk hoeft te maken. Maar bij zes stoelen hoort ook een tafel waar je lekker aan kunt zitten. Leen Bakker heeft geen knappe tafels meer staan van 210cm, dus op naar een andere meubeltoko en daar een tafel gekocht waar de Bruno’s met drie naast elkaar onder passen. Een mooie tafel met leuke stoelen, wat wil je nog meer? Nou eigenlijk ook op de stoelen zitten in plaats van alleen maar naar het plaatje in de folder te kijken.

De stoel staat in de ‘Sale’ folder, geldig van 26.12.2010 tot en met 08.01.2011. Van ‘Sale’ word ik blij, zeker als er géén op=op bij staat. Voor de liefhebber: http://folders.leenbakker.nl/week-52-NL/content/collect_pdf.pdf
Ook in de winkel staat alleen maar ‘Sale’ dus wat ben ik blij als ze in de winkel gewoon kunnen worden besteld. Nee meneer dinsdag 4 januari a.s. leveren kan helaas niet omdat alles ergens in containers zit wat centraal moet worden uitgeleverd. Dinsdag 11 januari kan wel. Ok, maar wat als de stoelen eerder komen, word ik dan gebeld? Nee dat is niet mogelijk. Mmmm raar verhaal maar het zal wel… Maandag 10 januari word ik echter gebeld met de doodleuke mededeling: er wordt niet geleverd. Pardon? Nee meneer de stoelen komen niet. En nu? We kunnen niets voor u doen. Dus… Dinsdag maar zelf het hoofdkantoor gebeld en weer hetzelfde verhaal te horen gekregen. Het was een eenmalig artikel. We kunnen niets voor u doen. Tuurlijk. Wat een poppenkast! Alsof ze dus niet kunnen zien hoeveel voorraad er is op het moment dat je bestelt! Wat een amateuristische bende zeg. En wat ontdek ik nota bene in de Algemene Voorwaarden: bij niet op=op artikelen (check) moet mij door Leen Bakker een alternatief worden geboden. Hoera zou je denken maar blijkbaar heeft niemand daar van gehoord. Of begrijpt niemand wat er eigenlijk staat. Of dat er überhaupt iets staat…
Maar nu moet ik op zoek naar stoelen die alsnog onder de elders bestelde tafel passen. Ik ben er al uit waar ik die niet ga zoeken: bij Leen Bakker. Daar zet ik dus nooit meer een voet binnen. Ook al moeten ze me er in een Bruno naar binnen rollen.

Gewenste oplossing

Allereerst zou ik het op prijs stellen als er wordt meegedacht en de service die men pretendeert te bieden ook zou bieden. Niets is echter minder waar dus moet men nog van zeer goede huize komen om mij alsnog tevreden te stellen.

Alle klachten die gemeld zijn door Omtreurigvanteworden