Klacht: slechte communicatie

op 13 april 2011 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Ik heb meerdere klachten. Deze heb ik ook gemeld bij diegene die tijdens de montage van de badkamer kwam inspecteren en vroeg of alles naar wens was.
Het begon bij de vrijblijvende afspraak. Deze was niet zo vrijblijvend, want nadat er uren was uitgetrokken om onze tekening te verwezelijken, was het aanbod alleen dan geldig. Dit hebben we wel zover kunnen krijgen dat het wat langer geldig zou zijn. Maar we voelden ons wel onder druk gezet. Wij hebben toch de badkamer met montage besteld. Al snel kwam het mail en ander contact op gang over levering. Over wanneer de montage zou plaatsvinden kwam niets over binnen. Toen we nogmaals in de winkel waren om nog iets bij te bestellen, hebben we hier specifiek na gevraagt. Juist ook omdat er wel bekend was wanneer de spullen gelevert zouden worden. Wij moesten ons vooral geen zorgen maken. Alles kwam in orde. (er werd nog net geen mevrouwtje bij gezegd) Het duurde maar en we hoorde niets en toen ben ik gaan bellen. Meerdere keren heb ik gebeld en kreeg ik de belofte terug gebeld te worden. Dit moet nu nog gebeuren. Toen ik weer eens belde en nu iemand aan de telefoon vroeg, werd ik eindelijk eens doorverbonden. Daar legde ik uit dat ik me zorgen begon te maken omdat alle spullen gelevert zouden worden, en ik niets hoor over montage. Ik moest me vooral geen zorgen maken. Deze man heeft mij uiteindelijk wel terug gebeld. En vertelde tot mijn verbazing dat er geen montage was ingeplant! (maar ik hoefde me toch geen zorgen te maken?!?) Er werd spoed achter gezet en ik mocht deze man persoonlijk terug bellen als de montage niet binnen een paar dagen duidelijk zou zijn. Ik werd inderdaad gebeld door iemand die de montage bij ons zou komen doen. En daarover zijn we erg tevreden. Zowel de montage als ook diegene die dit gedaan heeft. Tijdens de montage bleek dat er nergens tekeningen waren van hoe we de tegels hadden afgesproken. 2 kleuren en verspringend…Dus heb ik het samen met de man van de montage maar opnieuw bedacht want ook na hierover meerdere malen te hebben gebeld, ben ik nooit terug gebeld. Dit moest wel heel precies en uitgedacht, want er waren maar nauwelijks genoeg tegels. Gelukkig heeft de man van de montage geen tegels verspilt door iets te breken. Samen hebben we er een hele mooie badkamer van gemaakt. Helaas ging er ergens toch nog wat mis en moest er een tegel uitgehaald gaan worden. Hiervoor moest er een tegel worden bijbesteld. Dit gaat erg vlot en de week erna werd deze gelevert. Op het blauwe stickertje op de doos met tegels staat precies die tegel die we nodig hebben. Toen de man van de montage er uiteindelijk die neiuwe tegel in wilde zetten, bleek het niet de goede maat te zijn. Dus moest er weer eenieuwe tegel besteld worden, die ook keurig weer een week later werd afgelevert. Dit keer stonds ik er met een rolmaat naast, wat de chauffeur maar raar vond. Nu is de goede gelevert en wil die aardige man vand e montage voor de 3e keer terug komen om die tegel er in te zetten. Nooit meer iets van de brugman gehoord. Geen sorry, wat verveld voor u of niets.Brugman adviseer ik zeker niet bij vrienden en bekenden. Ook niet bij onbekenden trouwens. Zo vaak heb ik gevraagt me terug te bellen. Dit wordt (bijna) nooit gedaan. De service is erg slecht. De man van de montage wil ook niet meer voor de brugman werken, om nog veel meer redenen….maar dit was eens en nooit weer…

Ik vind het belachelijk dat ik zou moeten nadenken over een oplossing. Ik heb al zoveel creatief nagedacht met de man van de montage dat we nu een prachtige badkamer hebben. Alle moeite en tijd en bellen is nu achter de rug. Een compensatie was op zijn plekgeweest. Een meedenken toendertijd ook...Sorry zeggen is nu te laat. Laat de brugman zelf maar bedenken of ze het de moeite vinden nog wat te compenseren! In gesprek ga ik niet meer. Ik heb mijn moeite al gedaan!

Alle klachten die gemeld zijn door kabu