Klacht: Opgelicht?!

Op 5 mei 2011 ben ik op het filiaal in Breda geweest voor het “kijken” naar keukens en badkamers.
Daar geholpen door Dhr. Badr Fares (keukens) en Mevr. Valerie Klerkx (badkamers).

Gezien de prijzen heb ik eerst naar showroommodellen gekeken, waarvan er 1 werd geadviseerd. Deze had geen vaatwasser en geen plaats voor een vaatwasser van 60cm breed. Achteraf is het een agressieve verkoop manier geweest om deze keuken aan mij te slijten.
Toch heb ik deze niet gekozen ivm met het ontbreken van een vaatwasser. Later bleek dat dit showroommodel niet eens in mijn keuken had gepast!

Dhr. Badr Fares heeft een nieuwe tekening gemaakt van een keuken met de apparatuur zoals ik hem wenste.
Daarbij heb ik besteld een:
– Combimagnetron Whirlpool AMW 503 IX €1159,00
– Wandschouwafzuigkap Whirlpool AKR 559 IX € 749,00
– RvS gaskookplaat 73cm Whirlpool AKR 3571 IX € 749,00
– integreerbare koelkast Whirlpool ARG 955/3 € 869,00
– integreerbare vaatwasser 60cm Smeg STA6248-9 € 969,00
– een-greeps mengkraan TOMANICR € 175,00

De totale prijs van de keuken is geworden € 5800,00.
Nadat het voorschot van € 870,00 is betaald kreeg ik bericht dat de bestelde vaatwasser niet meer leverbaar is. En of ik akkoord ging met een evenredig model van Whirlpool van dezelfde klasse. Daarop heb ik toestemming gegeven indien het een vergelijkbaar model zou zijn van dezelfde klasse.
Voor de aflevering heb ik nog een rekening gekregen die ik zou moeten voldoen één week voor aflevering van €5800,00. Na deze te hebben voldaan bedacht ik me dat ik het voorschot van €870,00 al had gedaan en deze niet in mindering is gebracht. Deze werd pas eind juli terug geboekt naar mijn bankrekening.

Op zaterdag 16 juli 2011 werd de keuken geleverd. De koeriers hebben het geleverd materiaal gecontroleerd met de afleverbon op correctheid.

Op vrijdag 22 juli werden de laatste dozen, de apparatuur uitgepakt. Daar bleek dat er niets klopte van de levering! Wat ik heb ontvangen:
– RvS gaskookplaat 73cm Whirlpool AKR 3551 IX € 599,00
– wandschouwafzuigkap Whirlpool AKR 966 IX € ???,??

Ik heb direct contact opgenomen met Brugman Klantenservice 0416 675400. Wegens vakantie periode werken ze op aangepaste tijden en waren niet meer bereikbaar. Waarnaar ik het filiaal in Breda heb gebeld om deze klacht door te geven, is mij gezegd dat ik daar maandag gewoon de klantenservice voor kan bellen. Ook al zou dat in de “volgende” week vallen.

Maandag 25 juli 2011 heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Daar gesproken met Mevr. ??? Die mij vertelde dat de fout bij Whirlpool lag. Ze zou daar informeren en mij terug bellen. Helaas kreeg ik geen gehoor.

Dinsdag 26 juli 2011 heb ik nogmaals gebeld met hetzelfde probleem. Mevr. Annet van Sluisveld heb ik daarbij gesproken. De apparatuur zou opnieuw besteld moeten worden, en ivm de vakantie periode zou dat 4 tot 5 weken kunnen duren.
Wat voor mij betekend dat vanaf zaterdag 9 juli (afbraak oude keuken) ik tot (max)13 augustus niet zou kunnen koken!

Na een aantal telefoongesprekken van mij en mijn vader heeft Mevr. Annet van Sluisveld mij toegezegd de geleverde kookplaat te mogen gebruiken tot de juiste geleverd word. Bij levering zal de monteur van Brugman deze vervangen. Indien bij het wisselen van de kookplaat het aanrechtblad beschadigd, zullen de kosten voor Brugman zijn.

Later op de dag is er naar boven gekomen dat de kraan aan de bovenzijde steeds harder ging lekken.

Woensdag 27 juli 2011 heb ik daarvoor gebeld voor het probleem van de kraan. En kreeg ik te horen dat die dan wel tegelijkertijd verwisseld zou worden met de kookplaat.
Brugman “adviseert” mij dus om 4 tot 5 weken met een lekkende kraan te laten zitten.
Eind van de middag heeft mijn vader nogmaals contact opgenomen om dit te bespreken.
Daarbij hebben wij duidelijk vermeld dat wij binnen 24 uur een oplossing wensen. Indien daar niet op werd geantwoord, dat Brugman de volledige keuken weer terug zou moeten nemen en het volledige bedrag terug moest storten.

Helaas heb ik niets meer van Brugman vernomen.
Door het minimale vertrouwen wat er nog was heeft mijn vader verschillende filialen van Brugman opgebeld. De bestelde Smeg vaatwasser is gewoon leverbaar met een levertijd van 3 tot 4 weken! Smeg fabriek bevestigd dat de bestelde vaatwasser gewoon leverbaar is, maar de wijziging aan het product is een “water-stop”.
De geleverde vaatwasser van Whirlpool ADG 9500 blijkt €659,00 te kosten!!!!

Vergelijkbaar? Evenredig? Zelfde klasse???

Brugman heeft bewust een vaatwasser van ruim €300,00 goedkoper geleverd!

Ik voel me niet opgelicht, ik bén opgelicht!

Het bestelde en betaalde apparatuur te leveren.
Met een vergoeding voor bijkomende kosten zoals telefoonrekening, dagelijkse maaltijden, opnieuw inhuren van monteurs.

Alle klachten die gemeld zijn door mcavangriensven