Klacht: Betaling aan brugman

op 06 september 2011 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

In mei heb ik een keuken aangeschaft bij brugman keukens. tijdens het onderhandelen werd afgesproken dat we 500 euro aan moesten betalen en de rest van de betaling zou plaatsvinden nadat de keuken geplaatst zou zijn.
De keuken zou in begin september geplaatst worden. Op 1 september krijg ik een telefoontje van brugman dat de rekening nog niet betaald is, dus wij ook de keuken niet krijgen.
Ik heb de situatie uitgelegd en ook benoemd dat we geen factuur hebben gezien. De telefoniste van brugman vond dit mijn eigen verantwoordelijkheid dat wij de factuur nog niet hadden, het was in ieder geval neit hun verantwoordelijkheid, want de rekening hadden zij wel opgestuurd. (De eerste factuurdatum die ik aantrof op mijn factuur was 2 september, dus ze hadden niets verstuurd).
Wij moesten dus binnen een aantal dagen betalen. Dit gaat moeilijk omdat de betaling plaatsvind middels een bouwdepot. Wij hebben gelijk een spoednota naar de bank gestuurd met de vraag te betalen. Op 6 september krijgen we een telefoontje van brugman dat er nog niet betaald en wat nu te doen? Ik heb gelijk de bank gebeld en gevraagd er spoed achter te zetten, dit heeft de bank gedaan.
Daarna werd ik gebeld door brugman dat het 13:00 uur is geweest, ze nog geen betaling hebben ontvangen en wij dus 250 euro extra moeten betalen omdat ze spullen inmiddels weer van de vrachtwagen geladen moeten worden.
Na weer de bank te hebben gebeld heeft de bank contact gezocht met brugman en ze duidelijk gemaakt dat er betaald word, alleen nog niet op dit moment. Al met al kon de keuken alsnog geleverd worden.

Een gepast excuus, met daarin een verandering in het beleid en een verandering in de opvatting dat de klant niet de verantwoordelijkheid heeft om de factuur te ontvangen. Dat is de taak van brugman, en ze kunnen deze verantwoordelijkheid niet afschuiven op hun klant.
Daarnaast vind ik het niet netjes dat brugman zich niet houd aan de gemaakte afspraken van betaling. Ik vind het niet gek dat wij geen rekening hebben ontvangen als wij hebben afgesproken pas te betalen als de keuken is geplaatst. Kortom: brugman houd zich niet aan de afspraak en houd mij als klant daarvoor verantwoordelijk. Belachelijk!

Alle klachten die gemeld zijn door conthear