Klacht: Brievenbuspakketje opengemaakt en inhoud gestolen. Desondanks wel bezorgd. Hoe kan dit?

op 09 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag een brievenbuspakketje met T&T code ontvangen. Dit was een goed ingepakt doosje, tot mijn verbazing was er met een stanley mes een snee in het doosje gemaakt en was de inhoud niet aanwezig.

Ik vind het schandalig dat PostNL dit pakketje alsnog bezorgd, terwijl het duidelijk te zien is dat het beschadigd is. Er is geen briefje bij ontvangen. Dit is geen sorteerfout of het per ongeluk verliezen van de inhoud, dit is stelen door een PostNL medewerker (bij het sorteercentrum of door de bezorger zelf). Helaas is het niet de eerste keer dat ik een brievenbuspakketje zonder inhoud ontvang. De eerste keer kon ik het nog door de vingers zien, maar nu ben ik erachter dat het om structureel stelen gaat.

De klantenservice kan niets voor je betekenen dan alleen een melding maken (waar je geen terugkoppeling op kunt krijgen, dus het is maar de vraag of die melding ook echt wordt gedaan).

Simpelweg beroepen op het feit dat het niet verzekerd verzonden is en dat ze dus niets kunnen doen is wel héél simpel en lui.

Mijn vertrouwen in PostNL is door dit voorval totaal verdwenen en durf ook niets meer te laten bezorgen via een brievenbuspakketje.

Ik eis dat er een onderzoek ingesteld wordt naar de verdwenen inhoud van het pakketje en dat degene die de inhoud heeft gestolen hierop aangesproken wordt en mijn goederen terug krijg.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 mei 2017 om 15:45 geantwoord

Geachte heer Schouten,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat u dit pakket beschadigd heeft ontvangen en dat de inhoud hieruit ontbreekt. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat hier reeds een klacht over is aangemaakt om dit te laten bespreken met de betrokken medewerkers en om de bezorging op uw adres en postcodegebied extra in de gaten te laten houden.

Verder onderzoek is echter niet mogelijk bij deze zendingen en het pakket is niet verzekerd bij schade of vermissing. Ik adviseer u om dit samen met de afzender op te lossen.

Alle klachten die gemeld zijn door Koen179