Klacht: Brievenbuspakket niet geleverd ondanks aangegeven in de app.

op 24 juni 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb voor de tweede keer een brievenbuspakket niet ontvangen ondanks “afgeleverd” aangegeven in de app. Ik heb bij de eerste keer PostNL gecontacteerd, moest navraag doen bij de buren en de afzender moest daarna een klacht indienen. Klacht ingediend en werd daarna gezegd omdat het geen tt had, is het niet verzekerd. Waarom moeten we dan nog een klacht indienen dan? Ik krijg mijn geld niet terug en er word geen onderzoek gedaan. Nu gebeurd dit, twee weken later, weer met een pakketje van AliExpress. Ook in de app staat het dat het afgeleverd is gisteren maar ook niks. PostNL weer gecontacteerd en wederom hetzelfde liedje, ik geef aan dat het pakketje sowieso gescand wordt voordat het afgegeven wordt of door de brievenbus wordt gedaan dus zij moeten toch kunnen zien waar en wanneer dat is. Of door wie, want met de techniek van tegenwoordig moet het toch wel meer traceerbaar zijn. Maar nee er wordt niks aan gedaan, wellicht ontvang ik het pakketje nog na twee dagen in de brievenbus, maar waarom heb ik die PostNL app dan om alles te volgen als het toch niet klopt? Ik word constant afgescheept dat ik maar op onderzoek uit moet gaan. En dat alles terwijl wij beelden met bewijs hebben op onze ring camera dat er geen pakket door de brievenbus is gegaan van beide bestellingen!

Ik ben tevreden wanneer PostNL op houdt met hun kop in het zand te steken en de gedupeerde zelf te laten zoeken naar hun pakket en uiteindelijk met lege handen zitten, en kijkt naar hun eigen personeel en onderzoek doet naar hun eigen bestelproces om te kijken wat er fout is gegaan. Ik ben tevreden wanneer ik mijn pakketten heb maar dat zal wel nooit gebeuren.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 juni 2019 om 10:32 geantwoord

Geachte heer mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van pakketten op uw huisadres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is zeker niet fijn dat u deze zendingen nog niet heeft ontvangen. Ik heb voor u gekeken en ik zie dat er door het depot wordt aangegeven dat de postbode en bezorger deze zending gewoon hebben afgeleverd. Omdat het hier om onverzekerde pakketten gaat kan ik geen onderzoek voor u starten. U kunt het beste contact met de afzender opnemen.

PostNL Klantenservice

Heeft op 01 juli 2019 om 15:53 geantwoord

Afgelopen zaterdag zou er weer twee pakketten afgeleverd zijn door de brievenbus:
LX688123167NL
LX686405390NL
Uiteraard niet ontvangen!
Ik heb sowieso één pakket LX684861476NL (dit is dus weer een andere) geleverd gekregen van een bewoner op adres Castorstraat 50. EEN BEWONER aan wie het dus verkeerd bezorgd is. Er gaat iets goed mis bij de bezorging of sortering en uiteraard ben ik weer de dupe hiervan.

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heermevrouw,Bedankt voor uw bericht. Graag reageer ik op uw bericht.Mijn excuses dat u de pakketten niet heeft ontvangen. Ik heb een nieuwe klacht voor u aangemaakt, zodat de bezorging op uw adres beter in de gaten gehouden kan worden. Voor een passende oplossing kunt u contact opnemen met de afzender.Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door TinTinHau