Klacht: brievenbuspakket niet bezorgd

op 15 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

OP 16 december heb ik een brievenbuspakket met waarde van €150 verstuurd met daarin doosjes met wierook en handgemaakte geurende sieraden van heilig hout van mijn bedrijfje Wanchako Palo Santo. De envelop zat goed dicht en was met postzegelcode gefrankeerd (niet aangetekend of track en trace). In de maand december zijn 3 van de 5 verstuurde pakketten niet aangekomen terwijl dit tot op heden altijd is goedgegaan via de brievenbus aan de Amsterdamsestraatweg 312 in Utrecht. Ik heb bedrijfsschade opgelopen en ontevreden klanten en loop nu dubbele inkomsten mis omdat zij niet betalen voor een niet aangekomen pakket. Ik lees dat er veel is kwijtgeraakt en het is nu 2 maanden verder. Wat gebeurt er met de post die niet wordt bezorgd in het sorteercentrum (in Utrecht)? Hoe worden er meldingen intern gemaakt om kwijtgeraakte post terug te vinden? Het kan toch niet zijn dat het wordt weggegooid, zeker niet als er contactgegevens via de factuur in de envelop zitten en adressen op het pakket staan.

Schadevergoeding 50% van de kosten of 10x gratis pakket bezorging / postzegelcodes.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 februari 2018 om 14:41 geantwoord

Geachte mevrouw Boetje,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik vind het kwalijk dat deze drie brievenbuspakjes die u in december heeft verzonden niet zijn aangekomen. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er een klacht voor u is opgemaakt naar aanleiding van uw contact met onze klantenservice. Er zal uiterlijk 27 februari nog contact met u worden opgenomen. Omdat deze zendingen als briefpost zijn verzonden is het niet mogelijk om hiervoor een vergoeding te ontvangen. Deze zendingen zijn onverzekerd verzonden. Mocht de melding geen resultaat opleveren en alle drie de poststukken zijn binnen Nederland verzonden dan heeft u nog wel de mogelijkheid om een navraag formulier op te vragen bij onze klantenservice als u de sieraden goed kunt omschrijven dan kan er nog worden uitgezocht of de inhoud nog bij ons is gevonden. Maar ik wil u vragen om eerst de terugkoppeling af te wachten.

Alle klachten die gemeld zijn door Wanchako