Klacht: Brievenbuspakje wel op status afgifte en daarna verdwenen.

op 19 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 30 juni jl. heb ik bij Jumbo Beneluxlaan Stadskanaal een brievenbuspakje aangeboden. De track en tracecode is 3SKABA788490426. Omdat de geadresseerde meerdere malen aangaf het pakketje niet te hebben ontvangen heb ik op 11 juli PostNL gebeld. De medewerker gaf aan dat het pakketje bij aanbieding wel was gescanned maar verder in het PostNL proces niet meer voorkwam. Ik kwam niet in aanmerking voor schadevergoeding, want brievenbuspostregels en verdere blabla. Zij wilde voor mij de Jumbo bellen maar ik heb aangegeven dat ik zelf zou gaan. Ze raadde mij aan om bij de Jumbo te vragen of mijn pakketje nog bij de retouren zou kunnen liggen. Bij de Jumbo heeft men gezocht, ook bij de retouren, maar dat had geen resultaat.

Daar sta je dan als klein bedrijf dat al jaren al zijn postzendingen via PostNL naar zowel binnen- als buitenland verstuurd. Geen schadevergoeding, een ontevreden klant die zijn track en tracezending niet ontvangt en dubbele kosten voor mij omdat ik de bestelling nog een keer moet versturen.

Ik wil de door mij gemaakte kosten van in totaal 29,10 euro vergoedt krijgen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer Bieze, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden brievenbuspakket niet is afgeleverd bij de geadresseerde. Mijn excuses hiervoor. Graag start ik een onderzoek voor u, om de oorzaak en - indien mogelijk - het pakket te herleiden. Graag ontvang ik van u aanvullende informatie over uw zending. Kunt u, in reactie op dit bericht, informatie aanleveren over: - de inhoud van de zending; - het uiterlijk van de zending; - naam en evt. telefoonnummer van de geadresseerde. Alvast bedankt voor uw reactie. Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over onze een van onze diensten, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht bieze006

1 jaar geleden - Geachte PostNL, Dank voor uw reactie. Naar aanleiding van uw vragen vindt u hieronder de antwoorden. 1. De inhoud van zending is; 50 cm Jobelan stof van de rol kleur rood en Jobelan stof voorverpakt kleur blauw. 2. Het uiterlijk van de zending. Het was een witte luchtkussen envelop met een door onszelf aangebrachte adressticker die vanuit een Dymo labelwriter is geprint en op het postkantoor Jumbo Beneluxlaan Stadskanaal van een Track en Trace code is voorzien. Op de achterzijde van de envelop zat een sticker met Atelier Naboqu als afzender. De envelop is met een zelfklevende laag van de envelop zelf dichtgeplakt. Daarna nog met Scotch Magic tape nabewerkt. 3. De naam. Leneke Raadschilders Kasteel Blijenbeekstraat 7a 6222 XG Maastricht. 043-4355832 06-15953967 Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groeten, Atelier Naboqu Ineke Bieze www.naboqu.com

Heeft op 19 juli 2016 om 13:24 geantwoord

Geachte heer Bieze,

Hartelijk bedankt voor alle aanvullende informatie. Ik heb een onderzoek voor u opgestart en er zal binnen 6 werkdagen contact met u worden opgenomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bieze006