Klacht: brievenbus wordt niet geleegd / zelfs gevuld door bezorgers

op 13 juli 2015 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

de brievenbus op de Twickellaan is al een paar dagen niet geleegd – er staat trouwens ook nog steeds op dat deze bus op maandag wordt geleegd. Welke maandag in welke maand of in welk jaar staat er uiteraard niet bij. Maar we kunnen redelijk gemakkelijk pakjes uit de brievenbus halen!! Er zitten al van drie dagen pakjes van ons in en regelmatig worden ze niet bezorgd! U bent daarvan op de hoogte! Het is zorgelijk en het kan toch niet de bedoeling zijn?
Overigens zien wij nu al geruime tijd dat postbezorgers rond een uur of 3 of 4 stapels brievenbuspost in de brievenbus gooien. Zijn ze te beroerd om de post te bezorgen en is dit morgen hun wijk niet…..? Er zijn ook postbezorgers die een of andere sticker op de post plakken en dan in de bus doen. Vroeger brachten ze ze dan naar een postkantoor!
Maar ik wil best postbezorger worden zo: ik fiets een beetje rond en gooi hier en daar een stapeltje post in een post.nl brievenbus. Het is niet veel wat ze verdienen, maar als ik zo alleen een beetje hoef rond te fietsen om de post weer terug te gooien in de brievenbussen….., toch gemakkelijk verdiend! Trouwens – wij bezorgen toch al vaak de post voor u als de een of andere postbode een handje vol post, waar niets voor ons bij is, bij ons in de brievenbus gooit. En wij sukkels, gaan ze dan nog gratis voor jullie bezorgen…..

als de post eindelijk z'n werk eens goed zo doen; de brievenbussen legen en de post bezorgen!

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 13 juli 2015 om 10:48 geantwoord

Geachte heer/mevrouw L. van Keijzerswaard,

Uit uw bericht begrijp ik dat de brievenbus aan de Twickellaan in Almere regelmatig niet wordt geleegd en overvol zit. Ook geeft u aan dat postbezorgers regelmatig post in deze brievenbus stoppen, danwel met als zonder sticker. Alleereerst wil ik u bedanken voor het doorgeven van deze melding. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat post zomaar weer uit de oranje brievenbus gehaald kan worden. Ik kan mij uw zorgen hierover goed voorstellen.

Aan de binnenkant van elke oranje brievenbus zit een barcode die de chauffeur moet scannen. Hiermee bewaken we of we alle brievenbussen binnen de vastgestelde tijd legen en registreren we ook of een brievenbus overvol is. Indien nodig wordt een vergeten brievenbus alsnog direct geleegd. Indien een brievenbus regelmatig overvol is, wordt er besloten tot het plaatsen van een extra brievenbus. Ik zal uw melding doorzetten aan de verantwoordelijke afdeling met het verzoek dit zo spoedig mogelijk te herstellen en met de betreffende medewerker te bespreken.

Wat uw opmerking over het gooien van post door de bezorgers in de oranje brievenbus betreft, dit kan inderdaad voorkomen. Dit gebeurt als een postbezorger merkt dat hij/zij een brief heeft, die niet bestemd is voor de wijk die de hij/zij op dat moment heeft. Dit kan komen door een onjuiste adressering of door een sorteerfout. Bij een sorteerfout plakt de postbezorger een sticker met de juiste postcode en huisnummer op de brief en doet deze dan weer in de brievenbus. Dit is de snelste manier om de brief opnieuw in het verwerkingsproces te krijgen. De brief gaat ofwel retour afzender, ofwel we corrigeren het adres en bezorgen de brief alsnog. Het kan ook dat de zending naar de afdeling onbestelbare stukken gaat.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Reactie van de melder van de klacht coelho37

5 jaren geleden - Goede morgen, prima dat u de klacht wil bekijken maar ik kan mij niet voorstellen dat er hele pakken fout gesorteerde post mee gegeven is aan de post zowel dan is dit slordig werken ,en gemakkelijk verdiend voor de postbesteller want hele pakken gooien ze erin stapels tegelijk .En als wij onze post erin willen doen is de bus vol en kan je zo de post er weer uithalen. Hopelijk wordt vandaag wel de bus geleegd en niet donderdag pas want op zaterdag en zondag wordt er ook niets geleegd.Dit is te gek voor woorden! Wij zijn al 15brievebus pakjes kwijt geraakt in 5 jaar tijd en dit kan toch echt niet hoor alleen brievenbuspost.En de post heeft 1 keer gereageerd verder kan je het bekijken slordig vinden jullie ook niet ? En dat voor je dure geld voor verzenden van 3,45 plus de inhoud van het pakje .Leg dat de klant maar eens uit als het niet aan komt .Ze denken dat je het niet verzonden hebt, en op de pc krijg je nare reactie,s Ik denk er hard over om geen pakjes en post meer via Post.nl te verzenden want dit kan echt niet en met mij velen. Ik roep ook meerde mensen op die deze klachten hebben om dit te doen . Want onze post is de post van vroeger niet meer die was betrouwbaar maar dit niet meer .

Reactie van de melder van de klacht coelho37

5 jaren geleden - Inmiddels is het maandag de 13 e juli en de brievenbus op de Twickellaan in Almere buiten is sinds donderdag weer niet geleegd dus precies hetzelfde als vorige week en er is 1 pakje van mij zoek geraakt maar dat zal niet verwonderlijk zijn als de brievenbus zo vol is he ? Wat gaan we hier aan doen dit is pakje nummer 16 in 5 jaar tijd .Als ik naar Post.nl een klacht indien reageren ze niet eens het is zo te gek dit wat een machtsmisbruik!! Ik denk dat ik de media er bij ga halen .Ik ben het spuug en spuugzat zo ik heb mensen waar ik pakjes heen stuur en er komt niks aan.Dat kost een hoop geld maar jullie zijn niet thuis.Schaam je eens Post.nl

Reactie van de melder van de klacht coelho37

5 jaren geleden - Nee,dit is een nieuwe klacht van vandaag de brievenbus is donderdag voor het laatst geleegd en er is weer een pakje zoek niet aangekomen de afgelopen week nummer 16 inmiddels dus geen herhaling van dezelfde maar een nieuwe klacht!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door coelho37