Klacht: Brievenbus weggehaald

op 02 juni 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

vanaf vandaag wordt de brievenbus waar wij altijd naar toe gingen weggehaald. Vanaf volgende week moeten wij naar een andere brievenbus die een kilometer vanaf ons huis verwijderd is. Ik heb de postcodes vergeleken en er wordt gezegd, dat je hier 2 minuten lopend kan zijn. Dan moet je wel erg hard lopen. Volgens mij mag dat ook niet zo ver, want ik woon in Apeldoorn en met zoveel bewoners moet het dichterbij zijn. Als ik het vergelijk met o.a. de bushaltes doe je hier 15 minuten over. Dus als ik iets wil posten ben ik een half uur onderweg. Trouwens dat kan helemaal niet, want mijn man kan nog geen 50 mtr. lopen en ik zelf ongeveer 100 mtr. Het is de brievenbus aan het Dorpersveld in Apeldoorn. Heb vandaag nog iets gepost en er zat behoorlijk wat in.

Als de brievenbus gewoon blijft staan. De hele buurt maakt er gebruik van.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 juni 2018 om 13:32 geantwoord

Geachte mevrouw van den Beld,

Uit uw reactie begrijp ik dat u ontevreden bent over het feit dat een brievenbus wordt verwijderd. De betreffende brievenbus zal worden verwijderd volgens procedure. PostNL heeft brievenbussen verwijderd, omdat het aantal verstuurde brieven daalt. Onze chauffeurs die de brievenbussen legen, komen steeds meer brievenbussen tegen waar nauwelijks of niets meer in zit. Vaak zijn dit dezelfde en PostNL heeft deze brievenbussen verwijderd of verplaatst, het merendeel van de brievenbussen blijft staan. Als brievenbussen verplaatst zijn, dan is dat naar een logischer plek, waar inwoners al vaker komen. Bijvoorbeeld bij de supermarkt, een winkelgebied of bij een PostNL locatie. Dit is een plek die nog steeds in de buurt is en goed in het zicht staat. De plek is ook praktisch en veilig. Door deze aanpak kan PostNL efficiënter werken en tegelijkertijd kosten besparen waardoor de postbezorging ook in de toekomst betaalbaar blijft. PostNL houdt zich daarbij aan de afstandseis zoals vastgelegd in de postwet.

U vindt een overzicht van de locaties van de oranje brievenbussen op de locatiewijzer op de website van PostNL: http:www.postnl.nllocatiewijzer. Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice of via Facebook of Twitter.

Heeft op 03 juni 2018 om 05:38 geantwoord

Er staat : Uw klacht is in behandeling genomen en 1 minuut later ontvang ik gewoon jullie standaard brief over het verwijderen van brievenbussen. Schande !!! Jullie lezen het bericht niet eens.

Alle klachten die gemeld zijn door Annie.