Klacht: brievenbus verwijderd

op 10 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De brievenbus is verwijderd die aan de doorgaande weg, in het midden van de wijk stond (Moerven, Veghel; bij school, apotheek en huisartsen praktijk). Wonende in de wijk ‘het Ven’ te Veghel moet ik nu 1,2 km rijden, een andere woonwijk in, om de dichtsbijzijnde brievenbus te vinden.
De brievenbus op het Moerven stond ideaal op een parkeer terrein (aan ontsluitingsweg woonwijk, goed bereikbaar voor voetgangers, fietsers en automobilisten). Nu moet men 300m een andere woonwijk inrijden, daar keren op de weg om de woonwijk weer uit te komen.
1) extra overlast voor de woonwijk
2) 3.000 man moeten nu per brief, 600 m omrijden van de doorgaande weg naar de brievenbus (>10.000 km per jaar extra !!!).

Als de brievenbus op de doorgaande weg, op 'parkeer rotonde' bij het Moerven te Veghel, weer terug geplaatst wordt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 juli 2017 om 16:10 geantwoord

Geachte heer Tolido,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt om te vernemen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer er een oranje brievenbus waar u en andere bewoners in uw wijk gebruik van maakten is verwijderd. Graag wil ik dit toelichten.

Omdat er steeds minder post in Nederland verstuurd wordt, zal het aantal brievenbussen verminderd worden. We hebben op dit moment te veel brievenbussen in verhouding met de post die verzonden wordt. We proberen brievenbussen op plekken te plaatsen waar veel mensen komen. Zoals bij een supermarkt, winkelgebied of PostNL locatie.

Het is niet mogelijk om deze beslissing ongedaan te maken. Maar uw heb u melding wel geregistreerd en doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. U zult hier echter geen bericht meer over ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door Huub Tolido