Klacht: Brievenbus post versturen buitenland

op 17 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor het retoursturen van een pakketje uit het buitenland ben ik speciaal naar een PostNL locatie gelopen om dit hier te regelen. Zo dacht ik ook een kwitantie te krijgen waar de ontvanger om vroeg. ‘Helaas kan ik poststukken naar het buitenland niet meer als brievenbuspost voor u versturen, dat hebben ‘ze’ uit het systeem gehaald…’ was de reactie van de behulpzame dame in het Poeisz filiaal. Versturen als pakket kan wel, dat kost u dan 13 Euro!!!! Terwijl de envelop met CD makkelijk door de brievenbus kan en 100 gram weegt, wat 4 Euro porto zou zijn… Postzegels plakken was geen optie, aangezien ik dan geen kwitantie kreeg en mijn porto niet vergoed werd. Dan maar even klagen via de postnl site, maar helaas, daar kreeg ik alleen een FAQ en de opties om een klacht in te dienen werkten ‘helaas even niet’. Dan maar via deze weg; wellicht is er dan ook nog een kans dat het serieus opgenomen wordt door PostNL.

Wanneer ik de mogelijkheid heb gewoon de diensten af te kunnen nemen zoals ik dat gewend ben en op z'n minst zoals PostNL ze op hun website verkondigt...
Daarnaast vind ik het te schunnig voor woorden dat de deur van klachten op Internet gewoon dichtgezet wordt. Ik ga niet via Twitter of telefoon oid mijn klacht indienen, veel te vluchtig....

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer de Vries, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat u bij de PostNL locatie uw zending niet als brievenbuspost kon versturen, terwijl dit qua formaat en gewicht gemakkelijk had gekund. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent, graag geef ik u hierop een toelichting. Sommige PostNL locaties zijn een Pakketpunt. Bij deze locatie is het niet mogelijk briefpost te laten frankeren en verzenden. Kunt u via de locatiewijzer op https://www.postnl.nl/locatiewijzer/ aangeven om welke locatie het in uw situatie gaat? Ook ontvang ik graag uw volledige adres zodat ik een klacht kan registreren mocht dit nodig zijn. U krijgt, ook bij een locatie waar wel briefpost kan worden verzonden, alleen een verzendbewijs bij een zending die met track&trace wordt verzonden. Bij een briefpostzending krijgt u uiteraard wel een bon voor de betaling, maar geen verzendbewijs. Indien u liever niet via social media of telefonisch contact opneemt kunt ook terecht bij de chatfunctie op de website https://www.postnl.nl/klantenservice/ In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer de Vries, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 25 augustus 2017 om 10:19 geantwoord

Geachte heer de Vries,

Alle klachten die gemeld zijn door JohnnyR