Klacht: Brievenbus Arum

op 09 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte heer Bosma, Hartelijk dank voor uw bericht op deze klachtenpagina. Ik begrijp dat u ontevreden bent, omdat een brievenbus bij u in de buurt verwijderd zal worden. Ik kan me voorstellen dat u dit als zeer vervelend ervaart. Graag reageer ik op uw bericht. PostNL heeft brievenbussen verwijderd, omdat het aantal verstuurde brieven daalt. Onze chauffeurs die de brievenbussen legen, komen steeds meer brievenbussen tegen waar nauwelijks of niets meer in zit. Vaak zijn dit dezelfde en PostNL heeft deze brievenbussen verwijderd of verplaatst, het merendeel van de brievenbussen blijft staan. Als brievenbussen verplaatst zijn, dan is dat naar een logischer plek, waar inwoners al vaker komen. Bijvoorbeeld bij de supermarkt, een winkelgebied of bij een PostNL locatie. Dit is een plek die nog steeds in de buurt is en goed in het zicht staat. De plek is ook praktisch en veilig. Door deze aanpak kan PostNL efficiënter werken en tegelijkertijd kosten besparen waardoor de postbezorging ook in de toekomst betaalbaar blijft. PostNL houdt zich daarbij aan de afstandseis zoals vastgelegd in de postwet. Brievenbussen bij zorginstellingen (verzorgingshuizen en verpleeghuizen) en ziekenhuizen blijven staan. Om rolstoelgebruikers te bedienen, blijven er ook verspreid over heel Nederland verlaagde brievenbussen beschikbaar. Op die manier blijven de brievenbussen voor iedereen dichtbij. U vindt een overzicht van de locaties van de oranje brievenbussen op de locatiewijzer op de website van PostNL: http://www.postnl.nl/locatiewijzer. Graag zou ik nog wel graag een melding van uw klacht willen maken. Kunt u daarvoor aangeven wat de postcode en het huisnummer van de brievenbus is? Bovenstaande website kan u hierbij helpen. Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 09 februari 2018 om 13:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Bosma,

Graag kom ik nog even terug op uw klacht.

Wij hebben meerdere verzoeken binnen gekregen over het behoud van de brievenbus in Arum. Gelukkig blijft de brievenbus staan op de Sytzamaweg en wordt deze niet verplaatst.

Ik ga er dan ook vanuit dat uw klacht op deze wijze is opgelost.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door hansbosma