Klacht: Brieven naar Duitsland

op 18 juli 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 9 juli 2019 2 brieven aangetekend naar Duitsland gestuurd, daar betaal je even 2x 13,00 voor! In Track Trace stond direct dat de verwachte bezorgdatum 12 juli zou zijn. Nu is het 15 juli en in T T staat dat de brieven nog in het sorteercentrum in Nederland zijn! Vandaag PostNL gebeld, man aan de telefoon leek wel een robot, wist niks, kan niks en las alleen steeds de reglementen van PostNL voor dat zij er 3 tot 15 dagen over de bezorging mogen doen. Wist verder nergens een antwoord op, heel arrogant en ik had er niets aan. Een brief gepost in Groningen ligt de volgende dag bij je door de bus en 2 brieven naar Duitsland (toch niet het einde van de wereld) liggen al 5 dagen in het sorteercentrum. Ten eerst belachelijk en ten tweede heel slecht zoals je te woord wordt gestaan als je daarover aan de bel trekt.
Heel slechte service !!! Voor mij kon niets gedaan worden, helemaal niets, ook niet even het sorteercentrum inseinen met mijn briefcodes en ze even aansporen om iets haast te maken. Het is wel geen overlijdensbericht, maar i.v.m. overlijden wel heel belangrijk. Heb ik ook gezegd, maar men kon of wil niets voor mij daaraan doen.

Deze brieven MOETEN donderdag 18 juli in Duitsland zijn

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht doobeydog

1 jaar geleden - Er zijn nu (16 juli 2019) 6 dagen verstreken en nu ligt 1 brief nog steeds in het sorteercentrum van PostNL en de 2e brief is nu in Duitsland, maar nog niet bezorgd.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 juli 2019 om 10:12 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw aangetekende brieven naar het buitenland nog niet zijn afgeleverd bij de geadresseerde. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u hier meer informatie over wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Spijtig genoeg heeft u de Track en Trace-codes niet toegevoegd, waardoor ik de status niet na kan kijken. Gemiddeld doet een zending naar Duitsland er 2 à 3 werkdagen over, dit is echter geen garantie. Door omstandigheden onderweg kan het een enkele keer langer duren. Ik ga ervan uit dat de brieven spoedig afgeleverd zullen worden en zal u moeten vragen dit af te wachten. Omdat ervaring leert dat een zending vaak alsnog binnen een bepaalde termijn aankomt kunnen we een onderzoek starten als de brieven uiterlijk 25 juli nog niet in het bezit is van de geadresseerde. Als dit het geval is dan raad ik u aan hierover op 25 juli contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl zodat we ervoor kunnen zorgen dat er een onderzoek gestart wordt. Mocht een onderzoek toch noodzakelijk zijn zal er uiteraard alles aan worden gedaan om uit te zoeken wat er aan de hand is.

PostNL Klantenservice

Heeft op 19 juli 2019 om 15:21 geantwoord

Als je alle klachten over PostNL leest, is dit weer zo'n antwoord met 50% standaard tekst.
En ook een kul oplossing: brief verzonden op 9 juli en PostNL is genegen op 25 juli een onderzoek in te stellen, gut wat zijn ze goed en meewerkend.
Aan de telefoon met de medewerker van PostNL heb ik de 2 Track & Trace codes doorgegeven en hij heeft ze genoteerd.
Groot gedeelte van mijn klacht ging ook over de manier waarop ik aan de telefoon te woord werd gestaan.
Lees ik niets over! Is zeker al normaal.
Ik hoop dat de fusie met Sandd niet doorgaat en ik hoop van ganser harte dat PostNL failliet gaat, wat een waardeloos bedrijf!!!

Reactie van de melder van de klacht doobeydog

1 jaar geleden - De oplossing is dus helemaal GEEN oplossing. Komt neer op afwachten, want de brief zal later nog wel bezorgd worden. Ja, dat had mijn kleindochter van 9 jaar ook kunnen verzinnen.

Alle klachten die gemeld zijn door doobeydog