Klacht: briefpost naar Peru

op 19 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte heer/mevrouw van PostNL,

Ik heb op 1 februari op de locatie WC Waterland Vlidnerveen 423 -425, 3205 EE te Spijkensise een brief gestuurd met een waardevol siraad naar het adres: Calle Rodin 135, calera de la merced, Surquillo-Lima, Peru ter attentie van Nicole Mayer Mendoza. Het gaat om een rode envelop met een gewicht onder de 1 kg die op een standaard manier is verstuurd (De werknemer die mij heeft geholpen heeft mij verkeerd ingelicht en verteld dat ik een Track & Trace code an garantie zou krijgen bij het versturen van mijn pakket).

Het is voor mij van groots belang dat dit pakket op de jusite manier aankomt dus hierom vraag ik u of u mij kunt helpen deze brief te traceren/een indicatie te geven wanneer het kan komen/ een vergoeding te bieden.

Ik wil u erop wijzen dat PostNL over het algemeen op vele websites zeer slecht beoordeeld wordt door duizenden mensen. Het is dus een groot structureel probleem waar PostNL mee te kampen heeft. Ik verwacht van u dat u mij kunt helpen hierin en laten zien dat PostNL wel de moeite, en een goede review, waard is. Zoniet zal ik, zoals velen anderen overstappen naar een ander postkantoor.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Julian Schmahl

Wanneer de brief aankomt of ik er een vergoeding voor krijg als het niet bezorg wordt.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 februari 2018 om 11:41 geantwoord

Geachte heer Schmahl,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat een door u verzonden poststuk met een sieraad niet is aangekomen bij de geadresseerde in Peru. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten hoe dit kan, graag reageer ik op uw bericht.

Gemiddeld is een poststuk naar Peru 6 tot 10 werkdagen onderweg. Uw zending is verzonden zonder track&trace. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om na te gaan hoe het kan dat uw zending niet is aangekomen. Ook het instellen van een onderzoek is tot mijn spijt niet mogelijk, omdat van dergelijke zendingen geen administratie wordt bijgehouden.

U geeft aan dat de werknemer bij het postkantoor u heeft verteld dat u een track&trace code van garantie zou krijgen. U dient echter zelf voor verzending van een pakket of brief het initiatief te nemen door u in te lezen in de voorwaarden van de betreffende producten. Indien u na verzending niet direct een verzendbewijs met track&trace code heeft gekregen kunt u dit ter plaatse aangeven bij de desbetreffende locatie. Ook zijn op onze website onze Algemene Voorwaarden te raadplegen en zijn alle tarieven en bijbehorende vergoedingsmogelijkheden te vinden. Voor het versturen van sieraden kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een brief met verzekerservice zoals is aangegeven op ttps://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/brief-of-kaart-buitenland/brief-buitenland-met-verzekerservice/ Omdat uw zending zonder track&trace en zonder verzekering is verzonden kan ik in de vorm van een vergoeding niets voor u betekenen. Uw melding is geregistreerd om de poststroom richting Peru extra in de gaten te houden en waar mogelijk verbeteringen aan te brengen in het proces. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Alle klachten die gemeld zijn door JulianSchmahl