Klacht: Briefpost geopend

op 26 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag post ontvangen waarbij de envelop is opengesneden. Stempel ‘FRANKERING GECONTROLEERD’ met nummer was geplaatst. Waarom wordt de briefpost geopend door PostNL bij deze controle? Ik heb op klacht.nl al een vergelijkbare klacht gelezen.

Gewenste Oplossing:

Verklaring van PostNL waaruit blijkt dat de gehanteerde werkwijze laakbaar is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 26 juni 2017 om 17:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Van 't Hoff

Bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat u zich afvraagt waarom uw poststuk is geopend. Dit is naar alle waarschijnlijkheid een brief van een zakelijke afzender met een zakelijk tarief. De afzender dient bij aanbieding altijd een extra voorbeeld exemplaar te leveren, en dit is in dit geval niet gedaan.
In dat geval kan PostNL steekproefsgewijs een brief openen om te controleren of de brief voldoet aan de voorwaarden. In dit geval is dat uw brief geweest.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door pcvhoff