Klacht: Briefje in de bus, niet aangebeld

op 06 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag de hele dag thuis gebleven om een pakketje in ontvangst te nemen (was haast bij). Aangegeven aflevertijd werd niet gehaald (12:00-14:00). Om 18u30 zie ik de status in track&trace verspringen naar “u was niet thuis om 18u27”. Naar de brievenbus gelopen en ja hoor: het niet-thuis briefje zat netjes in de bus. Ik was thuis, zat op enkele meters van de werkende deurbel. Oftewel: de bezorger heeft wel het briefje in de bus gedaan, maar nam niet de moeite om even aan te bellen.

Postnl gebeld en een klacht ingediend. Ook de vraag gesteld of men kon garanderen dat het door mij gekozen nieuwe bezorgmoment (bij een lokaal postagentschap, dus niet bij mij thuis – geen problemen met aanbellen, evt niet thuis zijn en ligt sowieso op de route voor de bezorger) wel gehaald zou worden. Het antwoord: deze informatie kunnen we niet in ons systeem zien. Nou, ik wel, maar die garantie zal er wel niet in zitten als ik als klant de bezorginformatie wel kan zien, maar Postnl zelf niet…

1. Betere betrouwbaarheid van de aangegeven bezorgtijd, zonder de vrijblijvendheid van "het is slechts een indicatie".
2. De garantie dat het pakket alsnog op de door mij gekozen tijd en plaats wordt afgeleverd.
3. Verbeterde informatievoorziening waarmee Postnl ook inzage heeft in haar eigen (!!!) informatiesysteem.
4. Tijdige terugkoppeling over de ingediende klacht.
5. Vergoeding voor de gemaakte telefoonkosten om de klacht in te dienen (waarom draai ik op voor de kosten van de wanprestatie van Postnl?)
6. (Her)introductie van een online klachtenformulier en/of een gratis helpdesknummer (oftewel: het ontmoedigingsbeleid voor het opnemen van contact met Postnl overboord zetten)

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 06 juli 2016 om 12:42 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Smals,

Uit uw bericht begrijp ik dat onze pakketchauffeur niet heeft aangebeld. Ik kan mij voorstellen dat u hier teleurgesteld over bent en bied u dan ook mijn oprechte excuses aan.

Mijn collega heeft ervoor gezorgd dat uw melding wordt besproken met de betreffende chauffeur, om herhaling te voorkomen. U krijgt daar geen terugkoppeling op, maar ik kan u mededelen dat de chauffeur niet correct heeft gehandeld en dat hij na aanleiding van uw klacht is aangesproken.

Helaas kan ik uw telefoonkosten niet vergoeden. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is namelijk uitgesloten in de Algemene Voorwaarden van PostNL.
In de toekomst kunt u overwegen om onze klantenservice kosteloos te benaderen via één van onze andere kanalen. Deze kunt u vinden op onze website: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door rsmals