Klacht: Brief geopend en inhoud gestolen.

op 03 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Brief is door de verzender 18 juli 2017 17:54 naar een postkantoor gebracht. Daar is de brief gewogen en gefrankeerd (€3,12), en meteen in de postzak gedaan. Bij bezorging was de brief geopend en de inhoud was gestolen.

op de zegel staat:

PKXL1 156001
18-07-17 17:54
NEDERLAND

€3,12

De inhoud was een antiquariatisch boek, zeer zeldzaam.

Als de inhoud van de brief, het antiquariatisch boek, alsnog wordt bezorgd.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer Schreurs, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat het boek niet meer in de postzak zat toen u deze opende. Mijn oprechte excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht. Graag ontvang ik van u nog wat meer informatie, dan ga ik voor u kijken of ik een onderzoek op kan starten. Ik ontvang graag de volgende gegevens: De titel, auteur, ISBN en de naam van de uitgever. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Roger.1

4 maanden geleden - Geachte lezer / Postnl, Bedankt voor uw bericht. Hier volgt de door u gevraagde informatie: Boektitel: "De Tuf Tuf Club" (Derde druk van de Hollandse reeks deel 5 uit de serie "Suske en Wiske". Jaar van uitgifte: 1960). Auteur: Willy Vandersteen. I.S.B.N.: Geen I.S.B.N. Uitgever: Standaard boekhandel Amsterdam. Dit boekverpakt in een envelop is ter verzending aangeboden op 18 juli 2017. De brief met daarin het boek is gewogen en de kosten voor verzending waren €3,12. Rechtsboven op de brief zit een door het postkantoor opgeplakt wit stickertje met de volgende gegevens: PKXL1 156001 18 - 07 - 17 17:54 Nederland €3,12 Rechtsonder staat te lezen: HC2SSS #3435V3A#06#3305# Het boek is moet ergens tijdens de verzending ontvreemd. Het spijtige is dat dit een zeer zeldzaam boek betreft, en dat het vertrouwen in de post verminderd. Ik zie graag uw reactie tegemoet. Groeten van, Roger Schreurs.

Heeft op 03 augustus 2017 om 14:12 geantwoord

Geachte heer Schreurs,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Van briefpost wordt geen administratie bijgehouden dus ik kan niet voor u achterhalen waar deze schade precies is ontstaan maar vermoedelijk is dit in de sorteermachine voorgevallen.
Ik heb hier een melding van gemaakt om dit in de gaten te houden, maar u zult hier verder geen reactie meer over ontvangen.

Omdat de vermiste inhoud waardevol en goed te omschrijven is kan de afzender van het poststuk contact opnemen met onze klantenservice om een onderzoek in te laten stellen. Omdat de afzender onze opdrachtgever is voor het verzenden van het poststuk kan die als enige het onderzoek laten instellen.

Heeft op 27 augustus 2017 om 09:50 geantwoord

Post.NL doet niets aan diefstal van poststukken door medewerkers. Gesuggereerd wordt dat de \"Sorteermachine\" het poststuk heeft geopend en de inhoud ontvreemd!
Dit is diefstal en schending van het briefgeheim.

Alle klachten die gemeld zijn door Roger.1