Klacht: Borg van huurder niet ontvangen

op 01 december 2018 over Tijdelijk Twee Woningen in de categorie Woningcorporaties

Doe geen zaken met deze Tijdelijk Twee Woning en doe geen zaken. Toen wij in 2014 met dubbele woonlasten kwamen te zitten, hebben we onze hypotheekverstrekker, Woonfonds, gevraagd wat de voorwaarden waren voor tijdelijke verhuur van ons appartement. Naast de wettelijke verplichtingen stelden ze de eis dat potentiële huurders getoetst zouden worden door een professionele tussenpersoon en dat deze partij de contracten zou opstellen. Argumenten hiervoor waren dat zo’n partij kredietwaardigheid kan checken en waterdichte contracten kon maken, beide om ervoor te zorgen dat de hypotheekverstrekker minder risico loopt dat de maandlasten niet kunnen worden betaald. Begrijpelijk. Woonfonds stelde voor deze rol Tijdelijk Twee Woningen voor. Ondanks dat we het bedrag dat ze in rekening brengen voor elke wisseling van huurders hoog vinden voor wat ze doen zijn we hierin meegegaan.
Tot begin 2018 ging de verhuur goed, mede doordat we een langere periode dezelfde huurders in ons appartement hadden. Dit jaar begon de ellende en het begon meteen goed. Per 1 februari zochten we een nieuwe huurder en doordat de vorige huurders keurig op tijd hadden opgezegd, was er snel een aantal gegadigden om de woning te huren. De jongeman die als eerste kwam kijken was enthousiast en gaf aan voor een langere periode te willen huren. Voor beide partijen positief en met de gedachte dat TTW z’n werk had gedaan hebben we de woning toegezegd. Afspraak is dat de eerste maand huur borg (2huurprijs) aan TTW wordt overgemaakt, waarna zij na aftrek van hun kosten het resterende bedrag aan ons overmaken. Concreet: huurder heeft ervoor gezorgd dat er vóór 1-2-2018 € 2130 (710 2710) aan TTW is betaald. Na aftrek van kosten zou hiervan € 1.719,56 aan ons worden overgemaakt.
Nu, 27 november 2018 (10 maanden nadat het geld door de huurder aan TTW is overgemaakt), is het bedrag nog steeds niet volledig aan ons betaald. We zijn de tel kwijt geraakt van de keren dat we er achteraan hebben gebeld en zijn inmiddels ten einde raad. Vrijwel elke keer is aan ons toegezegd dat het geld onderweg was en we het binnen een paar dagen zouden hebben. Inmiddels zijn we erachter dat het elke keer een leugen is geweest. Niet één keer heeft TTW ons vanuit henzelf op de hoogte gesteld en weten niet meer wat we eraan kunnen doen om het geld wat we recht op hebben van ze te krijgen. TTW verschuilt zich achter processen, administratie en derde partijen die hen hebben benadeeld, maar komen niet met een oplossing.
Hierbij komt nog dat we er inmiddels achter zijn gekomen dat de nieuwe huurder in de schuldsanering zit. Dus zelfs het belangrijkste wat ze moeten doen voor het geld dat ze vragen doen ze niet.
Voor iedereen die in dezelfde situatie zit als wij: blijf weg bij dit bedrijf. Waar ze zouden moeten helpen als je tijdelijk twee woningen hebt, hebben ze ons alleen maar veel extra zorgen gegeven. Nog los van de tijd en energie die het ons heeft gekost, zitten we in de stress omdat wij straks iemand €1420 borg terug moeten betalen die we zelf nooit hebben ontvangen.
Na uitvoerig contact (wij veel bellen, TTWEric Maurer de telefoon niet opnemen of beloven terug te bellen en dat vervolgens niet doen) een lange mail gestuurd met het dreigement om het verhaal op social media te plaatsen. Dit leek te helpen en dezelfde dag heeft Eric zelf € 500 overgemaakt met de toezegging binnen twee weken het resterende bedrag (nog een keer ruim € 500) over te maken. Zoals gezegd is ook aan die toezegging geen gehoor gegeven en zitten we nu, eind november nog steeds op het laatste deel van het bedrag te wachten. Omdat het huis inmiddels is verkocht en we de huurder zijn borg terug moeten betalen, moeten wij dit doen zonder dat de volledige borg aan ons is betaald. We hadden niet verwacht dat het zover zou komen en het is zeker niet onze gewoonte om dit soort zaken via social media te spelen, maar we zien geen andere mogelijkheid meer. Vandaar deze post.
Nogmaals: doe geen zaken met dit bedrijf. Beter nog; doe geen zaken met welk bedrijf dan ook waar Eric Maurer iets mee te maken heeft. Voor zover wij weten betreft dat in ieder geval Tijdelijk Twee Woningen, Excellent Concepts en Stichting Samen een huis kopen. Het lijkt er sterk op dat Eric ook te maken heeft met de bedrijven Stichting Personal Screening en Personal Screening BV (www.personalscreening.nl). We hebben ons uiterste best gedaan contact met hen te krijgen, maar dit is niet gelukt. Hoewel dit ons vermoeden sterkt dat het een bedrijf van Eric is, horen we het graag als dit niet zo is.
En voor Eric zelf: hou er alsjeblieft mee op. Haal je websites offline en geef toe dat het niet gelukt is. Geeft niet, kan de beste overkomen. Maar voorkom dat het nog erger wordt en je nog meer mensen in de problemen helpt. Heb je zelf in de hand.

Als we ons geld plus de wettelijke rente ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door ronaldvdveur