Klacht: Schending van privacy gegevens

op 17 april 2019 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Afgelopen november heb ik via booking.com een appartement geboekt voor in Juni als verrassing voor mijn vriend zijn 30ste verjaardag. Enkele weken na het boeken was mijn verassing zichtbaar in het boekingreservingsoverzicht van mijn vriend.

Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice die mij vertelde dat er ze niet wisten hoe dit kan gebeuren en wisten niet hoe dit opgelost kon worden. Door de urgentie om deze boeking uit het overzicht van mijn vriend te krijgen (hij had het nog niet gemerkt) heb ik meerdere malen contact opgenomen. Slechts na meerdere telefoongesprekken werd mij vertelt dat ze deze case door gingen sturen naar de afdeling data protection, want mijn vriend kon niet slechts de boeking zien, maar ook mijn gegevens en de boeking beheren. Dit zou absoluut niet mogen gebeuren, want stel je voor als mijn gegevens in handen zouden komen van een crimineel.

Tot op heden is mijn boeking zichtbaar in het boekingsoverzicht van mijn vriend en heeft hij mijn verassing waar ik voor gespaard heb en waarvoor ik mijn uiterste best heb gedaan om dit voor hem als verassing te houden in één klap verpest.

Ondertussen heb ik meerdere e-mails verzonden betreft compensatie voor deze fout. Er werd vertelt dat ze er nog niks over konden zeggen hoe dit heeft kunnen gebeuren en mij later zouden contacteren. Toen ik daarna vroeg waarom er gewacht zou moeten worden met het aanbieden van een compensatie (wat naar mijn mening uit het bedrijf zelf had kunnen komen na zo een schandalige fout) kreeg ik een standaard e-mail met slechts een schrale 10% korting aangeboden van één van de collega’s dan mijn contactpersoon bij booking.com. Toen ik gemaild had dat ik niet gediend ben van een standaard e-mail met slechts 10% korting als wegwuif actie en ik graag response wilde hebben van ‘mijn’ contactpersoon heb ik niks meer vernomen van Booking.com.

Vandaag weer telefonisch contact opgenomen met Booking.com. Deze persoon toonde geen enkele sympathie en dat de 10% korting het enige is wat ik kon krijgen om mijn emotioneel schade te doen verzachten.

één woord SCHANDALIG.

Ik benwas al jarenlang frequent boeker bij booking.com en ik vind niet dat er zo met klanten om gegaan kan worden.

Als de gehele boeking naar Porto gecompenseerd wordt en als de bug opgelost wordt zodat privacy gegevens niet meer worden gedeeld. Het is ernstig te weten dat mijn gegevens gemakkelijk in de handen van een crimineel zou kunnen vallen.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Silvana Roos