Klacht: boeteregeling bij overstappen bemiddelaar

op 18 mei 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Jaarlijks stap ik over op andere energieleverancier met behulp van bemiddelaar. NUON stuurt mij een factuur van €100 i.v.m. boeteregeling vervroegd opstappen bij een jarig contract.
Ik heb echter correct gehandeld bij mijn overstap bij bemiddelaar.
Volgens bemiddelaar zijn veel klanten de dupe van een digitale systeemfout bij NUON maar klant krijgt wel de rekening gepresenteerd.
De communicatie met NUON verloopt beneden peil in relatie met dit probleem.

Gewenste Oplossing:

Excuses i.v.m. onrechtmatig handelen en boeteregeling seponeren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 18 mei 2016 om 13:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Jan Staaks,

Op deze website lezen wij uw klacht over Nuon. U geeft aan dat wij onterecht een boete in rekening hebben gebracht. Echter liep u contract bij Nuon tot 31-05-2016. Dit is echter per 09-05-2016 stopgezet. Toen u klant werd, hebben wij de opzegkosten van uw vorige leverancier vergoed. U heeft uw contract met ons binnen één jaar beëindigd. Daarom verzoeken wij u deze vergoeding aan ons terug te betalen. Dit is conform de voorwaarden van de vergoeding. U geeft aan dat bemiddelaar aangeeft dat het een systeemfout bij Nuon is. Vooralsnog kunnen wij dat niet bevestigen. Mogelijk kunnen zij contact met ons opnemen hierover.

Met vriendelijke groet,

Joeri
Nuon Webcare

Heeft op 18 mei 2016 om 15:44 geantwoord

Nog bedankt voor uw reactie.
Graag licht het een en ander nog even toe:
Het contract is 3 weken te vroeg overgenomen door Eneco ( de nieuwe leverancier)
Er was door mij geen expleciete datum afgesproken voor de overstap bij de bemiddelaar maar wel dat deze nauwgezet zou aansluiten bij uw contract.
Er zijn ook gedragsregels opgesteld waarbij nagegaan moet worden tot wanneer het contract loopt. Dit hebben energieleveranciers onderling afgesproken in een gedragscode. Ik vind het jammer dat er geen oplossing wordt gezocht voor dit probleem daar ik niet bewust gekozen heb om contractbreuk te realiseren.
Vriendelijke groet,
Jan Staaks

Alle klachten die gemeld zijn door Jan Staaks
x