Klacht: Boete Post nl

op 06 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Trui toegestuurd gekregen via Marktplaats, de verkopende partij heeft de verzendkosten erbij gerekend en toch krijg ik als ontvanger een kaart met daarop een ‘te betalen bedrag’van € 8,76…. Als!! het gegrond is hoort Post NL het bedrag te verhalen bij de zender en niet bij de ontvanger

Ik snap niet hoe dit kan, ik heb de verkopende partij verwittigd volgens haar is het volledig ongegrond, de afmeting is helemaal volgens de voorschriften.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Hoctin Boes, Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een zending, waarvan u de geadresseerde bent. Wanneer wij geen adres van de afzender kunnen achterhalen, dan bezorgen wij de portokaart en de post bij de geadresseerde, u in dit geval. U geeft aan contact te hebben gehad met de afzender, welke aan heeft gegeven dat het binnen het formaat valt en dat de zending van voldoende frankering was voorzien. Ik kan mij voorstellen dat dit vragen bij u oproept, omdat deze verzendkosten ten onrechte in rekening zijn gebracht. Om te bekijken om welk poststuk dit gaat, ontvang ik graag van u de betaalcode welke op de portokaart staat. Aan de hand daarvan kan ik voor u kijken wat de verdere stappen kunnen zijn voor eventueel een afboeking of een melding richting de verantwoordelijke afdeling. Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht mhb21@ymail.com

2 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, De betaalcode is R12.160926.100963 d.d. 27-09-2016 bedrag is € 8,76. Ik begrijp jullie dilemma maar ik heb er, persoonlijk, moeite mee dat Post NL de kosten verhaalt bij degene die er niet verantwoordelijk voor is en er geen weet van hebben met dien verstande dat de ontvanger al portokosten heeft betaald m.a.w. dit pakketje kost geen € 3,95 maar € 12,71 aan portokosten....... Wellicht dat Post NL duidelijker gaat worden met zijn tarieven/richtlijnen voor pakketjes. Klaarblijkelijk is er ook onduidelijkheid bij de postkantoren. Let wel dit is niet de eerste keer dat ik een portokaart ontvang voorheen als brave burger betaald maar het gebeurt nu toch echt te frequent. Met vriendelijke groet, mevrouw M. Hoctin Boes

Heeft op 06 oktober 2016 om 13:42 geantwoord

Geachte mevrouw Hoctin Boes,

Bedankt voor uw melding. U geeft aan dat u een portokaart heeft ontvangen voor een aan u gerichte zending. Ik begrijp dat u hier niet op zit te wachten. Graag geef ik u een toelichting.

Het bericht om portokosten te betalen is een verzoek, u bent als geadresseerde uiteraard niet verplicht deze kosten te voldoen. Ik heb de kosten dan ook laten vervallen, de portokaart mag u als niet verzonden beschouwen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door mhb21@ymail.com