Klacht: Kabel motorkap

op 26 januari 2010 over Bluekens Volvo in de categorie Garagebedrijven

Omschrijving klacht

Goedendag,

Omdat ik de volgende dag op wintersport naar Oostenrijk zou gaan, ben ik op 18 jan. jl. naar Bluekens Volvo in Halsteren gegaan.
Ik wilde van mijn Volvo V70 van 2001 de accu laten testen en de ruitenvloeistof laten bijvullen.

Na 10 min. werd ik geholpen en stond mijn auto in de werkplaats. Intussen heb ik gewacht in de ontvangstruimte.
Omdat het wel erg lang ging duren, ben ik na drie kwartier door de ruit gaan kijken, die uitzicht gaf op de werkplaats.

Mijn auto stond daar met de motorklep en achterklep open. De monteur was in diep overleg met de twee werkplaatschefs. Ze keken niet bepaald vrolijk.
Ik had het gevoel dat er wat mis was en wilde de werkplaats inlopen. Ik twijfelde en heb nog 10 min. gewacht.

Ik keek weer door de ruit en zag de monteur de accutester pakken om de accu te testen.
Weer 10 min. later zag ik de monteur de motorklep dichtdoen. Ik was er niet gerust op, vooral omdat het zo lang duurde.

Ik kreeg de sleutel van de monteur en deze was wat vaag in z\’n uitleg. De accu was in orde. Ik wilde bij de balie afrekenen, maar dat was niet nodig.
Ik vond dat goede service. Vreemd, want ik kon mij herinneren dat ik in het verleden bijvullen van de ruitenvloeisof altijd op de factuur had zien staan.

Diezelfde avond wilde ik olie bijvullen. Zelf ben ik techneut van beroep en heb de opleiding werktuigbouwkunde gedaan.
Ik wilde de hendel van de motorklep bedienen en tot mijn verassing gebeurde er niets, hij was lam. Er was geen weerstand van de kabel.
Op de grond zag ik het palletje van de kabel liggen. De kabel was gebroken.
Ik weet 100% zeker dat de kabel al gebroken was.
Dit verklaart ook de lange tijd dat mijn motorklep open had gestaan en het overleg van de monteur met de werkplaatschefs.
Waarschijnlijk heeft de monteur het keurig netjes gemeld.

Volvo Bluekens heeft er bewust voor gekozen mij weg te laten rijden naar Oostenrijk met een motorklep die niet open kon ! Een misslelijke streek !
Met een tang heb ik de kabel nog kunnen pakken, nadat ik de hendel los had geschroefd. Ik heb de klep nog open kunnen krijgen om olie bij te vullen.
Iemand die niet zo handig is, staat in het buitenland met de gebakken peren !

De volgende morgen heb ik Bluekens Volvo direct gebeld.
Ze vertelden dat ze overleg hadden gehad omdat ik een week eerder zou zijn gekomen…….dat duurt toch geen uur ??
Ook werd er nog gezegd dat dit niet de reden was dat ik niet hoefde te betalen…..jaja, het werd alleen maar meer verdacht.
Ik zou nog teruggebeld worden, want de monteur had misschien verzwegen het te melden…
Een dag later werd ik teruggebeld…….ze wisten van niets en ik zou het zelf gedaan hebben….wat een schande !

Ik ben erg teleurgesteld in Bluekens Volvo. Tot op heden was ik nl. erg tevreden.
Dat een kabeltje breekt OK. de auto is niet nieuw meer en dat kan gebeuren.
Maar om dit moedwillig niet te melden en ook nog te beweren dat ik het zelf gedaan heb …..mij zien ze er niet meer terug en ik wil andere Volvo rijders waarschuwen voor deze dealer die niet te vertrouwen is !

Gewenste oplossing

Op kosten van Bluekens repareren

Alle klachten die gemeld zijn door WKRD