Klacht: Blokkeren van betaalpas

op 10 oktober 2017 over ING in de categorie Banken

Ik vind hetvongehoord dat mijn betaalpas en die van mijn man voor de einddatum zomaar geblokkeerd word omdat we een nieuwe pas gegeven word. Wij zijn in het buitenland en kunnen nu dan ineens geen geld meer opnenen geen betalingen doen. Wij vinden het ongehoord. WIJ BETALEN VOOR DE BETAALPAS en een blokkade is alleen terecht als Ik zelf de pas blokkeer. Waanzin. Thuis ligt dan nu de nieuwe pas daar kunnen we dus niet bij. WAAROM niet terugdraaien als je het vraagt. Kl…
Ing. Ik ga kijken naar een andere bank.
Hjpa van Marion …NL 24 Ingb 0001833179

Als ik mijn pas gewoon kan gebruiken totdat ik thuis mijn nieuwe pas heb.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 11 oktober 2017 om 14:38 geantwoord

Goedemiddag H.J.P.A. van Marion,

Wat balen dat uw Betaalpas niet meer te gebruiken is. Het kan zijn dat uw pas vervangen is omdat uw oude pas nog niet beschikte over het contactloos betalen, of dat de vervaldatum van uw pas samenvalt met vele andere vervaldata van passen van klanten.

U geeft aan dat u op dit moment geen geld kunt opnemen en geen betalingen kunt doen. Dit vinden wij bijzonder vervelend!

Heeft u reeds contact gehad met onze Klantenservice hierover? Wij helpen u graag om u zo snel mogelijk weer te laten beschikken over een Betaalpas.

Ik verneem het graag van u.

Vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Heeft op 11 oktober 2017 om 14:46 geantwoord

Ik schrijf U nu mijn naam is Mevr. N. van Marion-Dousi. Mijn pas wordt de 30e november geblokkeerd, we komen echter terug half december. Ik wil als oplossing dat mijn pas niet op de 30e november wordt geblokkeerd maar eind december. Als we eerder terug zijn zullen we meteen de nieuwe pas gaan gebruiken-mits deze thuis ligt- want dit weten wij niet. Het is ongehoord dat mijn pas zomaar geblokkeerd word. Iedere keer is er iets met de pas van de ING. Ik weet nog een paar jaar geleden was dit ook het geval. Jullie kunnen niet zomaar iemands pas blokkeren. Ik betaal ervoor.!!en geen klein beetje, dus oplossing onmiddellijk ongedaan maken dat de 30e november mijn pas word geblokkeerd.
Mevr. N. van Marion.

Bericht van ING

7 dagen geleden - Beste mevrouw N. van Marion, Excuses dat ik u niet bij uw naam noemde, ik meende dat hier om uw partner ging. Het is voor mij helaas niet mogelijk om deze actie ongedaan te maken. Heeft u tijdelijk de beschikking over een alternatief betaalmiddel die u kunt gebruiken? Het is namelijk zo dat als uw Betaalpas wordt vervangen, uw huidige Betaalpas binnen ongeveer 2 maanden afloopt en beëindigd wordt. Na die tijd kunt u uw nieuwe Betaalpas in gebruik nemen. De actie voor het vervangen van de pas is onomkeerbaar en om deze reden kan ik er niet voor zorgen dat u uw huidige pas na 30 november kunt blijven gebruiken. Het spijt me. Wat wel een optie is, is dat u uw adres in Mijn ING aanpast (naar uw huidige adres in het buitenland), zodat wij u een nieuwe pas kunnen toesturen. Kunt u laten weten of dit een geschikte optie is? Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Hernan