Klacht: Blijvende BKR melding vanwege niet willen afmelden door Vesting Finance

op 28 mei 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Vesting Finance neemt de financiële zaken over van Neckermann.com B.V. nadat deze failliet is verklaard. In 2015 is het krediet ingelost en hiervan heeft Vesting Finance een bevestiging per brief gestuurd met hierin ook de melding dat dit wordt afgemeld bij het BKR te Tiel.

Nu een jaar verder en bezig om een hypotheek rond te krijgen lopen wij tegen een BKR melding aan…….een verzendhuiskrediet van 4000,= Een keer raden waar dit door komt. Vorige week is er mailcontact geweest en hiervan is een bevestiging gestuurd. Hierin is aangegeven dat er gekeken gaat worden of het inderdaad gaat om Neckermann en deze af te melden bij het BKR. Vreemd want dat zou afgelopen jaar al plaatsgevonden hebben volgens de brief. Afijn maandag maar eens bellen of er al iets meer bekend was, maar de man aan de lijn was niet vriendelijk en behulpzaam. Het gesprek begon rustig maar door de onwrikbaarheid van deze persoon sloeg de toon snel om in iets minder aardig. Op een gegeven moment is er door hem zelfs gezegd dat wij het in de loop van de week zelf konden inzien in het register bij het BKR. …??????….. en hoe gaan wij dat doen? Al met al een zeer vreemd verhaal en vandaag hebben wij opnieuw via het algemene mailadres en het mailadres wat bij de Neckermann afdeling van Vesting Finance hoort maar weer uitgebreidere mail gestuurd met een wat zakelijkere inhoud…….nu maar weer afwachten. Wat een klein beetje energie voor Vesting Finance zou hebben gekost ( afmelding bij BKR) kost ons nu heel veel energie (hoofdpijn en de nodige stress vanwege het niet rondkrijgen van een hypotheek)

Wij zijn pas tevreden als Vesting Finance de afmelding doet bij het BKR en dit via de mail of schriftelijk aan ons mededeeld.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Cynthia Sliphorst

11 maanden geleden - Eerste positieve bericht: vanmorgen gebeld door Vesting Finance met de mededeling dat de melding in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Cynthia Sliphorst

11 maanden geleden - En na het telefoontje van Vesting Finance blijft het stil. Vandaag weer eens een telefoontje wagen.

Reactie van de melder van de klacht Cynthia Sliphorst

11 maanden geleden - Telefoontje gepleegd en netjes teruggebeld. Na wat intern uitzoekwerk is het raadsel opgelost: de afmelding richting het BKR was in 2015 niet gedaan en daarom nog aanwezig in het overzicht. Gisteren is er alsnog werk van gemaakt en de schriftelijke bevestiging is vanmorgen door de post bezorgd. Dit hoofdstuk kan afgesloten worden. Mijn dank gaat uit naar de behulpzame mevrouw bij Vesting Finance voor het oplossen van deze klacht.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 10 augustus 2016 om 15:09 geantwoord