Klacht: Blijkt dat je met éénmalige betaling meteen ook toestemming geeft voor automatische incasso van €99,95 per maand

op 07 oktober 2016 over Ouderenclub.nl in de categorie Datingsites

Ook ik kwam tijdens t surfen op deze site, nieuwsgierig als ik ben een account aangemaakt en na t ontvangen van enkele berichten het account geactiveerd tegen betaling van € 7,95 om deze berichten te kunnen lezen. Nu 5 weken verder blijkt er €99,95 via automatische incasso te zijn afgeboekt van mijn rekening. Deze transactie gestorneerd en contact opgenomen. Nu is het dus zo zodra je betaald je automatisch instemt met de algemene voorwaarden van 15 A4 blaadjes. Tijdens activatie of betaling wordt er verder met geen woord gerept over de extreem hoge maandelijkse kosten van €99,95 .
Nu tracht ik er via verschillende mail adressen achter te komen hoe en wat betreffende het zogenoemde abonnement.
Mijn wachtwoord weet ik niet meer, dus kan ook niet verder in mijn profiel komen maar volgens mij wordt er daar nergens gesproken over de hoogte van het abonnement of de ingangsdatum.

Het zou fijn zijn als deze onduidelijkheid uit de wereld geholpen zou zijn.
!!!!!
06-10-2016:
Na meerdere mails werd er gereageerd op onderstaande mail:

Heel dit gebeuren is een onduidelijk geheel en toont niet van respect door zonder berichtgeving via mail iemand er op t attenderen dat er wegens een lopend contract geld wordt afgeschreven.
Bij deze wil ik het zogenaamde contract dan ook ontbinden.
Tevens wil ik het bewijs zien dat ik door ergens een vinkje te zetten of ergens juist geen vinkje weg te halen dit contract aangegaan ben.
Er is nergens expliciet bekend gemaakt dat door betaling er een abonnement van € 99,95 per maand is aangegaan.
Tevens is er niet te achterhalen voor welke periode er betaald is of moet worden.
Graag hiervan ook een overzicht.
10-10-2016:
Beste meneer/mevrouw,
Bedankt voor uw reactie. Inmiddels hebben wij uw abonnement per direct beëindigd, daarnaast is uw profiel verwijderd. We hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.
Suzanne Hofmans
Afdeling klantenservice Benelux
12-10-2016:
Na 6 dagen onderstaande bericht van betalings-site:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben dit nagekeken in het systeem en zien staan dat het abonnement voor u is beëindigd.
Ook heeft de Ouderenclub de openstaande vordering geannuleerd.
Hopende u voldoende van dienst te zijn geweest.
------------------------------
13-10-2016:
Dus voor mij is het klaar.

Alle klachten die gemeld zijn door Kangal