Klacht: Blijf weg van Wesselink Isolatie en kies nooit cellulose isolatie

op 16 september 2016 over Wesselink Isolatie in de categorie Aannemers

Wilde duurzame geluidsisolatie. Hoorde dat men in Duitsland vaak cellulose isolatie gebruikte bij nieuwbouw en dat dit goed zou zijn. Hierbij worden gaten in de grond geboord en wordt de cellulose in brandwerend materiaal ingespoten. Dit bedrijf leek zeer professioneel. Alles werd opgemeten. Er werd zelfs op verschillende plekken een gat geboord en met een camera een foto van de binnenkant gemaakt. In het contract stond dat het bedrijf ervan uitging dat het 3 achtereenvolgende dagen aan de slag kon; anders zouden er meerkosten bij komen. De oude hardhouten iroko parketvloer bestond uit tegels van 4 plankjes. Er zouden bij de gaten 2 plankjes per tegel uitgenomen worden die vervolgens weer aangeheeld zouden worden. Alle ruimtes moesten aan de randen leeg zijn, dus natuurlijk ook geen kleden. Er stond niets bij van beschadigingen e.d.. Het gehele appartement zou een isolatielaag krijgen. Ik kreeg de verzekering dat het om aangenomen werk ging en dat die drie achtereenvolgende dagen echt nodig waren. Ik zou ruime tijd voor aanvang nog bericht krijgen over hoe en wat. Het bedrag was €4888. Toen ik een week voor aanvang nog niets gehoord had, maar gebeld. Antwoord ze hadden mijn nr. niet. Echter, niet alleen hadden ze dat gehad, maar ook hadden ze mijn mailadres. Dit was het begin van alle ellende. De eerste dag stopten ze om ca. 1500 omdat dit makkelijker voor mij zou zijn. Later bleek dat zij dat zelf zo wilden, want de volgende dag stopten de inspuiters om 10.00 ’s morgens en verder werd er niets gedaan. De badkamervloer konden ze niet doen, omdat daar een draagmuur zou zitten. Met veel moeite kreeg ik iets terug met de melding dat er tapijt lag. Er lag helemaal niets. Een bouwdeskundige keek naar de tekeningen en meldde dat er helemaal geen draagmuur zat. Een concurrent van deze firma meldde dat als er maar 1 klein gaatje is, het effect al teniet wordt gedaan en verder dat ze nooit bestaande vloeren zouden isoleren, omdat er altijd beschadigingen zouden optreden. Wesselink had nooit van te voren iets gezegd over mogelijke beschadigingen. De inspuiters dekten alleen de eerste dag af. Ze meldden dat de reparateur niet de volgende dag zou komen en ook niet op maandag maar pas veel later. De plankjes moesten met de hand gezaagd worden, want de fabriek was wegens vakantie gesloten. De werkzaamheden waren al maanden daarvoor vastgelegd!!! Vervolgens werden er geen 2 plankjes maar 4 plankjes uitgenomen, werden de omringende tegels beschadigd en was er op verschillende plaatsen een hoogteverschil met de omringende plankjes. Als klap op de vuurpijl wilde men alleen een soort kurken dop in de keukenvloer en in een kastvloer doen. Interessant gegeven, want men kan zo door de vloer zakken als men een stoelpoot erop zet en dus de grootste ongelukken krijgen. Er was van tevoren gemeld dat de parketvloer met was behandeld was. De nieuwe plankjes werden met olie behandeld. Dit blijft echter op het hout liggen en trekt niet in; hetgeen dus moeilijk schoon te houden is, want de stof blijft erop plakken. Over alles is direct gereclameerd bij Wesselink. De heer Wesselink presteerde het nog om boos op mij te worden dat ik alle klachten spuide. De beschadigingen werden op veel aandringen met was ingevuld. Deze was zou hard worden. De was was na weken nog niet hard. Men meldde ook nog dat de badkamervloer niet geïsoleerd was omdat er nu ineens een draagmuur zou zijn. Verder, vond de heer Wesselink dat hij geen kans kreeg het goed op te lossen. De leverancier van Isofloc gaf aan een onafhankelijke partij in te schakelen om naar de schade te kijken. Heb toen een parketspecialist ingeschakeld. Hij meldde dat hij niet 1 tegel gelijk kon maken want dan krijg je weer ongelijkheid. Hij moest de hele vloer doen. Het herstel van die oude vloer tot een gelijke vloer is alleen al €2845,65. Verder heeft hij de was vervangen door novoriet een middel dat direct hard wordt en in verschillende kleuren te krijgen is. De geluidsisolatie was nul komma nul. Daarop Jurofoon ingeschakeld; hetgeen een totale ramp was: veel kosten (ook kosten die men niet van tevoren meldt) en weinig kennis. Een andere jurist ingeschakeld, omdat Jurofoon n.b. een brief opstelde met de verkeerde feiten en ze al een conceptbrief hadden ontvangen waarin alles correct stond). Deze jurist raadde aan nog een bouwtechnicus in te schakelen, omdat het beoogde resultaat van de isolatie niet was bereikt en de concurrent gemeld had dat er maar 1 gaatje moest zijn om het effect teniet te doen. Deze bouwtechnicus meldde dat isolatie met cellulose totaal geen nut heeft. Letterlijk zei hij: legt u maar eens krantenpapier op elkaar. Kortom, men wordt gewoon bij de neus genomen. Wesselink schakelde zijn rechtsbijstandverzekering in en die komt niet verder dan een aanbod van €400, een lachertje.

€4888 Dit spul zou nooit in de handel moeten zijn, want het werkt niet er wordt gewoon gebakken lucht verkocht. Eveneens de advocaatkosten van €1100 retour en met dat laatste ben ik nog coulant, want de juridische kosten waren hoger.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wesselink Isolatie over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door rotservice