Klacht: BKR gegevens zoek geraakt

op 06 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb bij BKR gegevens opgevraagd.

Ik heb gekozen voor het afhalen van deze gegevens op een PostNL locatie.

Dit leek mij praktischer omdat ik vanwege werk tijdens kantooruren niet thuis ben.

Op 23 juni 2016 heb ik een e-mail ontvangen van BKR met een afhaalbericht.

Ik zou mijn gegevens kunnen ophalen bij de Jumbo aan de Kopermolen 2, 2317 PB in Leiden.

Deze Jumbo is echter gesloten vanaf 25 juni 2016. Ik was hiervan niet op de hoogte ten tijde van het aanvragen van mijn gegevens.

Dit stond ook niet aangegeven op de website van BKR.

Ik ben 24 juni 2016 langs geweest bij deze Jumbo op mijn gegevens op te halen.

De medewerker stelde echter dat alle post van dit Jumbo filiaal was doorgezet naar een andere locatie.

Dit zou volgens de medewerker de Spar zijn, aan de Lange Mare 78-80, 2312 GT in Leiden.

Ik ben bij deze Spar op 27 juni 2016 langs geweest om mijn gegevens op te halen.

De medewerker van de Spar stelde niets te weten van het doorsturen van de post naar deze Spar.

Mijn BKR gegevens waren daar (nog) niet geleverd.

Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met BKR om na te gaan waar mijn gegevens zijn geleverd.

De medewerkster gaf aan dat deze gegevens uiterlijk woensdag 29 juni 2016 geleverd moesten worden.

De medewerkster wist niet wáár de gegevens geleverd zouden worden.

Ik zou hiervoor contact op moeten nemen met PostNL.

Ik heb donderdag 30 juni 2016 contact opgenomen met de Spar aan de Lange Mare in Leiden om te vragen of mijn BKR gegevens al waren geleverd.

De medewerkster gaf aan dat de gegevens niet waren geleverd.

Ik heb vervolgens met verschillende PostNL locaties in Leiden contact opgenomen, o.a. de Primera aan de Kopermolen 7 te Leiden en de Jumbo aan de Stationsweg 44 te Leiden.

Niemand weet waar mijn BKR gegevens zijn geleverd.

Ik heb donderdag 30 juni 2016 contact opgenomen met PostNL om te vragen of zij na kunnen gaan waar mijn BKR gegevens zouden zijn geleverd.

De medewerkster gaf aan dat dit niet te traceren was, omdat op het afhaalbericht dat ik per e-mail van BKR heb ontvangen geen “3S-code” bevat. Er staat op dit afhaalbericht een streepjescode, maar hiermee kan PostNL niks.

PostNL verwijst mij door naar BKR. BKR zou als opdrachtgever voor de levering aansprakelijk zijn voor het niet-nakomen van deze levering.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand weet iets.
Medewerkers van beide organisaties wijzen naar elkaar.

Ik had gehoopt dat het afhalen bij een PostNL locatie eenvoudig zou zijn, maar het blijkt een waar drama. Ik ben een week bezig om te achterhalen waar deze gegevens zich bevinden.

Ik vind het erg zorgelijk dat er zo slordig wordt omgegaan met de bezorging van dit soort gevoelige informatie.

Ik verzoek PostNL / BKR om zo snel mogelijk aan te geven waar mijn gegevens zich bevinden of anders om deze gegevens met spoed naar mijn huisadres te sturen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 06 juli 2016 om 12:31 geantwoord

Geachte mevrouw Jansen,

Uit uw e-mail begrijp ik dat u een poststuk niet heeft ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat dit voor u heel teleurstellend is en bied u dan ook mijn excuses aan.

Ook geeft u aan in uw bericht, dat u van de afzender een afhaalbericht hebt ontvangen met daarin een streepjescode. Graag zou ik hier naar willen kijken en zou u willen vragen om een foto te maken van deze streepjescode en deze te versturen via ons Facebook of Twitter kanaal, samen met een link van dit bericht. U kunt onze Facebook of Twitter vinden op onze website: http://www.postnl.nl/klantenservice/.

Alle klachten die gemeld zijn door hallo001