Klacht: BKR codering A2 en A3

op 23 augustus 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

In 2011 zat ik in een scheidingsprocedure, helaas verdween mijn (ex) tot overmaat van ramp kreeg ik in 2013 alle schuldeisers van hem op mijn dak. Meneer bleek onvindbaar. Ik heb vanaf het moment dat ik op de hoogte was gelijk overgegaan tot betalen van. In okt 2014 kwam de scheiding er eindelijk door,

Enkele weken geleden kom ik erachter dat ik een BKR codering A2 en A3 van de ING Ik heb na mijn ontvangst bkr formulier, gelijk contact gezocht met achterstandenteam ING. Volgens hun was er wat fout gegaan met mijn codering, ik mocht een mail sturen met daarin een verzoek tot doorhaling. Wat schets mijn verbazing dat deze mail werd doorgestuurd naar vesting finance want daar had de ING de dossier aan over gedragen. Na dagen wachten ben ik gaan bellen met vesting finance, daarnaast ook gelijk maar gemaild/ Ik heb in 2013 een bedrag van 1475,00 euro betaald met als eis tegen finale kwijting en uit de hoofdelijke aansprakelijkheid, ( dit dossier lag toen bij Interpartes maar deze is failliet, ik heb dit ook zwart op wit)en in 2015 overgedragen aan vesting finance. In 2015 kreeg ik een brief van Vesting finance met daarin door u betaald 1855,00 openstaande schuld van 72,00 op dezelfde dossier!! Heb hen toen gemaild met de bewijzen uit 2013! Het antwoord was sorry u heeft inderdaad betaald tegen finale kwijting u bent per abuis aangeschreven.Nooit heeft een van deze kantoren mij mede gedeeld dat ik hiermee geregistreerd zou worden bij BKR. Na diverse malen te hebben gebeld, heb ik vorige week, voor de laatste keer gebeld en wederom werd mij verteld dat ik betaald had tegen finale kwijting en daarom bleef deze codering staan dat waren de regeltjes van BKR? Ik heb toen specifiek gevraagd of men dit mij in mail wilde zetten. Een mailtje heb ik mogen ontvangen maar niet met deze vermelding. Nee we moeten uw dossier grondig onderzoeken dit duurt 4 weken. Hoezo 4 weken het ligt inmiddels al 4 weken op kantoor en ik mag toch aannemen dat de regeltjes van BKR in die 4 weken niet gaan veranderen. Het mailtje wat doorgestuurd is door achterstanden team ING is aan mij nooit beantwoord. OP ieder door mij gestuurde mailtje mag ik 10 werkdagen wachten op antwoord. Ik ben er inmiddels klaar mee, om als wanbetaler gezien te worden.

Gelet op mijn bewijsvoering had Vesting Finance allang over kunnen gaan op doorhaling van de A2 en A3. En als men dit wilde doen, om welke regeltjes dan ook hadden ze dat gelijk, in een mail kunnen zetten. Oplossing doorhalen A2 en A3. BKR. Dit hoeft echt geen 8 weken of langer te duren. Zorg dat iemand persoonlijk van het kantoor een dossier op zich neemt, een contactpersoon is toch beter.
Ik denk dat de oplossing te laat komt, omdat ik inmiddels de zaak uit handen heb gegeven. Ik ga echt niet zitten wachten tot 2018!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vesting Finance nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 13 september 2016 om 14:16 geantwoord