Klacht: bizarre email/aanmaning van Essent

op 28 augustus 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik krijg op Zaterdagavond een meial van essent dat ik(door vakantie?) een termijn heb gemist en er nu 20 euro ‘herinneringskosten’ extra worden gerekend.(mag dat wel?) Daarnaast wordt er ‘gedreigd’met het aanmelden bij een ‘schuldhulpverlenende instantie’

Gewenste Oplossing:

een normalere toon in emails en een beleefde herinnering zonder 20 euro extra sturen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 28 augustus 2017 om 14:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste klant,

Ik kan begrijpen dat u baalt van incassokosten en dat u de toon in de e-mail vervelend vindt.

De e-mail is naar aanleiding van de herinnering van 7 augustus 2017, waarin we u verzochten om de betaling voor het termijnbedrag van 4 augustus 2017 voor 23 augustus 2017 te voldoen.

Omdat deze betaling is uitgebleven, hebben wij u daarom deze e-mail verstuurd. De in rekening gebrachte incassokosten voldoen aan de wettelijke eisen.

Vanochtend heeft u een e-mail gekregen van mijn collega met uitleg over de betaling. Graag verwijs ik u daar naar.

Met vriendelijke groet,

Ron
Essent

Heeft op 28 augustus 2017 om 14:30 geantwoord

Er is geen oplossing geboden.

Alle klachten die gemeld zijn door rappold