Klacht: Bijzondere bezorger

op 06 september 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Na een bestelling van een aantal producten kreeg ik een trace nummer van twee zendingen. Beide zouden op dezelfde dag bezorgt worden. Pakket A is netjes afgehandeld op de verwachte levertijd. Zending B gaf een melding onbekend aan, na circa drie dagen contact opgenomen met DHL. Het telefoonnummer was lastig te vinden en ik kreeg in eerste instantie DHL express aan de telefoon. De werknemer verzocht mij vriendelijk contact op te nemen met DHL parcel. Geen idee wat hier het verschil in is, dit terzijde. DHL parcel vertelde mij dat zij het op dit moment ook niet wisten. Zij konden geen onderzoek starten, dit moest de verzendende partij doen. De verzendende partij heeft hier keurig in bemiddeld. Dezelfde avond werd er aangebeld op de intercom. Hierbij hebben wij netjes gevraagd wie er aan de deur stond, hierop werd niet gereageerd. ik verwachte niemand en de status van DHL stond immers onbekend. Hierna trof ik een ” wij troffen niemand thuiskaart aan”. Hierop stond onder “wij komen langs op:” de tijden 14.00-18.00 en 18.00-21.00 ingevuld zonder dat daarbij een dag stond vermeld.

Al met al een zeer slordige ervaring, waarbij er verschillende onderdelen binnen DHL het laten afweten.

Het zou voor de consument fijn zijn wanneer zij de mogelijkheid hebben om een akkoord te geven op een te starten onderzoek en een duidelijke vermelding van bezorger gemist. Het niet reageren op intercom laat ik in het midden, misschien liet de techniek het afweten.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 06 september 2016 om 16:30 geantwoord

Goedemiddag,

Wat vervelend dat u zo'n nare ervaring heeft gehad met de levering van deze zending. Ik begrijp heel goed dat u hier niet tevreden over bent. Ik zal uw klacht melden bij het depot zodat met de chauffeur besproken zal worden dat bezorger gemist kaartjes altijd volledig ingevuld dienen te worden, excuses dat hierdoor verwarring ontstaan is.

Ik zal ook melding maken van uw feedback betreffende een onderzoek opstarten als ontvanger zijnde, dat zou inderdaad erg fijn zijn en ik ga het voor u doorgeven!

Nogmaals mijn excuses voor al het ontstane ongemak.

Vriendelijke groet,

Sanne