Klacht: Bij iedereen aanbellen

op 26 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Het is al een behoorlijke tijd zo, dat als de bovenburen iets bestellen en het wordt afgeleverd, er meteen bij alle buren aangebeld wordt als de pakketbezorger voor de deur staat. Dus niet in eerste instantie bij diegene waar het pakketje voor bedoeld is maar meteen bij iedereen. Vandaag weer het geval. Bovenburen pakketje besteld. Bezorger staat aan de deur en belt bij iedereen aan. Meestal wacht ik even, aangezien ik weet dat als ik niks besteld heb ik ook niet naar beneden hoef te rennen. Nu was dus inderdaad het pakketje voor de bovenburen en is er weer bij ons aangebeld. Wat nu als ik naar beneden was gelopen? Was ik eerder dan haar geweest en hadden we een minuut later allemaal beneden gestaan bij die bezorger.

Dat de bezorger gewoon alleen aanbelt bij diegene waar het pakketje voor bestemd is en niet meteen bij iedereen in dit appartementencomplex aanbelt. Als de bewoner niet thuis is en hij belt dan aan, oke. Maar nu hoor ik bij iedereen de bel gaan. Het is irritant en vervelend.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 september 2017 om 14:29 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Middelhuis,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de pakketbezorger, omdat er bij alle buren wordt aangebeld, terwijl de bezorger niet eerst aanbelt bij de geadresseerde. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is en ik wil u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

Ik moet u teleurstellen, want ik kan voor u als buurman/buurvrouw geen klacht indienen. Alleen de geadresseerde kan hierover een klacht indienen, omdat de geadresseerde aan kan geven of er eerst is aangebeld bij hem/haar. Ook is er ter registratie van een klacht de Track&Trace-code van het pakket nodig, zodat een leidinggevende de juiste bezorger aan kan spreken.

Ik wil u vragen om hier nogmaals contact over op te nemen wanneer u zelf een pakket heeft ontvangen. Ook zou de geadresseerde zelf contact op kunnen nemen, zodat een situatie als dit in de toekomst niet weer voor zal komen.

Het spijt me dat ik u hier op dit moment niet verder mee kan helpen.

Alle klachten die gemeld zijn door Krielkiep