Klacht: Bezorgtijden pakketten

op 17 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

PostNL haal niet of nauwelijks de aangegeven bezoektijden die in de App aangegeven worden.
Daarnaast is het al een aantal keren voorgekomen dat de bezorging ineens verplaatst werd naar de volgende dag en dus voor niets thuis ben gebleven. Bloktijden zijn soms ook belachelijk groot (bv 09:00 / 18.00).
Ik zit er aan te denken om samen met een groep mensen een forum op te zetten met klachten en/of dit bij kassa neer te leggen.

Gewenste Oplossing:

Werkelijk iets doen aan de service en door de bezorgtijden te halen.
Geen smoesjes van bezorgtijden zijn indicatief en

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 17 mei 2016 om 12:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Melein,

Uit uw bericht begrijp ik dat u het vervelend vindt dat de bezorgtijden ruim zijn en dat deze niet altijd gehaald worden door de bezorger.

De reden van de ruime bezorgtijden kan komen door het gebied waar u woont. In een dunbevolkt gebied kan de bezorger eenvoudiger vooraf een route bepalen en rijden op een vast tijdstip. Met een vaste route en een gemiddeld aantal bezorgingen kan het bezorgtijdstip van uw pakket van tevoren beter vastgesteld worden. De inschatting is dus nauwkeuriger en het tijdvak minder groot.

Woont u in een wijk met veel verkeersdrukte, waar de bezorger verschillende routes kan kiezen? En heeft de pakketbezorger een grotere hoeveelheid bestellingen om af te leveren? Dan is het tijdstip waarop uw pakket wordt bezorgd vooraf minder goed in te schatten.
Op de bezorgdag wordt de status van uw pakket continu bijgewerkt om u steeds van de meest recente informatie te voorzien.

Ik hoop dat u hiermee voldoende bent geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door dmelein