Klacht: bezorgmoment uitgesteld door staking pakket gestrand in sorteercentrum

op 23 juli 2015 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds dinsdag 14 juli jl. verwacht ik een pakket geleverd te krijgen middels PostNL. Door de landelijke staking (mede in de regio Amsterdam) verkeer ik vier dagen later nog in onzekerheid omtrent de status van deze levering. Het pakket zou gestrand zijn in het sorteercentrum. Diverse malen contact opgenomen met klantenservice (standaard zo’n 55 wachtenden voor mij) na veel geduld het standaard beleefdheidsantwoord, zo ook gisteren door medewerkster Dione Mangaem “mevrouw uw pakket wordt uiterlijk 17 juli a.s. geleverd”. Tot op heden heeft echter geen levering plaatsgevonden en om de een of andere vage reden kan het contactformulier middels PostNL niet meer worden opgevraagd en de klantenservice lijkt overbelast. Deze staking treft de consument en voor de verantwoordelijke bezorgers kan na een dag staking weinig sympathie meer worden opgebracht. Klaarblijkelijk ontbreekt het de desbetreffende werknemers aan enig verantwoordelijkheidsgevoel.
Gezien de huidige status en informatievoorziening zou ik ieder bedrijf aanraden te kiezen voor een concurrerende en zeker meer klantvriendelijke dienstverlener.

Indien alle door mij lopende bestellingen (inmiddels 3) tijdig worden afgeleverd, te weten conform toezegging binnen drie werkdagen na afgifte aan bezorgdienst. Veelal kan dit binnen 1 dag na afgifte dus dit is ruim genomen.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 23 juli 2015 om 21:33 geantwoord

Geachte mevrouw de Jong,

Spijtig om te moeten lezen dat u zo lang moest wachten op uw pakketje. Dit had idd, gezien naar de code en informatie, met de lokale werkonderbrekingen te maken. Excuus hiervoor natuurlijk!

De werkonderbrekingen zijn momenteel gestopt en wij werken er met man en macht aan om alle vertraagden zendingen, ook nu nog, zsm te leveren. Ik zie dat uw pakketje is geleverd bij buur op de 21ste. Klopt dat?

Mocht dat nou niet het geval zijn, schroom dan niet om ons weer even te contacten. Dan kunnen we er dieper in duiken.

U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door H.N. de Jong