Klacht: Bezorgmogelijkheden

op 09 juli 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren, vrijdag 24 junj, is een van jullie mederwerkers mijn pakketje komen bezorgen. Ik greeg net te laat door dat het gisteren bezorgt zou worden. DHL geeft geen mogelijkheid om, voordat de bezorger voor de eerste poging komt, het tijdstip al te wijzigen zodat het pakketje direct af te leveren is. Ik had het pakketje vrijdag nodig waardoor ik de klantenservice gebeld heb met de vraag of de bezorger nog in de buurt was zodat ik hem tegemoet kon rijden. Helaas was er geen mogelijkheid tot contact tussen de klantenservicemedewerker en de bezorger. Het nieuwe aflever moment zou zaterdagochtend zijn. Omdat ik wist dan ook niet thuis te zijn had ik online aangegeven het bij de buren af te geven. Dit is blijkbaar niet gebeurt want heb weer een niet thuis bericht terwijl de buren de gehele dag thuis waren. Ik woon in een appartementencomplex en ben alleenstaand. Mijn medebewoners, buren in de straat of vreemden hoeven niet te weten dat ik niet thuis ben, daarom hang ik zelf geen briefje op dat het bij de buren afgegeven kan worden. Deze wijziging had ik digitaal wel doorgegeven maar blijkbaar is iets niet goed gegaan. Naast het feit dat dit meerdere tegenvallers voor mij als klant zijn, is het voor DHL kostbaarder dan nodig.

Hopelijk kan DHL iets wijzigen in de omgang rondom de niet thuis procedure of bij de klantenservice.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 11:57 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door Dschols