Klacht: Bezorging zonder bericht achter te laten

op 19 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag een pakket bezorgd maar niet bij mij op de 11 etage,maar bij een onbekende bewoner die op 3 hoog woont.De bezorger heeft de persoon verteld dat hij een bericht zou achterlaten bij mij in de brievenbus en heeft dit niet gedaan.Voor hetzelfde geldt word mijn pakket bij een niet betrouwbaar persoon afgeleverd zonder dat ik hier bericht van krijg en dan zie ik mijn pakket nooit meer.Waarom is de bezorger niet bij 1 van mijn andere buren wezen aanbellen om het pakket daar te bezorgen op de 11e etage?Dit is al meerdere malen gebeurt bij mij zonder mij hiervan te berichten via een kaartje in de bus.

Zelf ben ik ook bezorger maar dit morgen wij absoluut niet doen zoals jullie dat kennelijk wel mogen doen.

Jullie bezorger hier op aanspreken.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Op basis van uw postcode en huisnummer gegevens die u noemt bij deze klacht kan ik recente zending terug vinden in mijn systeem. Heeft u voor mij het zendingsnummer beginnend met 3S, JVGL of JJD? Wellicht kan ik op basis daarvan zien om welke zending het gaat. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, Miranda DHL Parcel Webcare

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

Reactie van de melder van de klacht Erinda

1 maand geleden - 3SABCM100506755 Staat bij dat die geleverd is maar niet bij mij,maar acht etages lager is die geleverd zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gesteld via een briefje in mijn brievenbus.Heb de klacht ook bij de verzender aangegeven,die gaat ook contact hierover opnemen met jullie.

DHL

Heeft op 19 augustus 2017 om 12:22 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het doorgeven van het traceernummer. Ik heb uw zending er bij gezocht en volgens onze gegevens is het pakket bezorgd bij de geadresseerde. Van u begrijp ik dat het hier om een flat gaat en het op een hele andere verdieping bezorgd is. Dit is uiteraard niet de bedoeling, helemaal niet als uw buren gewoon thuis waren rond het moment van afleveren. Ik heb hier melding van gemaakt bij het depot zodat zij dit kunnen bespreken met de chauffeur.

Hartelijke groet,

Tom

Webcare
DHL Parcel

Heeft op 19 augustus 2017 om 15:39 geantwoord

Ik wacht bericht af wanneer betreffende persoon hierop is aangesproken.Ik weet uit ervaring dat je het pakket gewoon als geleverd bij geadresseerde kan uit scannen in de hh,en vervolgens ook gewoon de buren kan afleveren.Door dit voorval had de chauffeur gewoon in zijn handheld aan moeten geven op welk nummer het pakket is afgeleverd maar hij is gewoon uit gescanned op het afleveradres.

Alle klachten die gemeld zijn door Erinda