Klacht: Bezorging verhinderd

op 21 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste DHL,

Ik heb nou in een maand al een paar keer problemen gehad met de bezorging of het retour ophalen van een pakketje door jullie. Ik zal me beperken tot een incident.
Afgelopen zaterdag (17 februari) zou er een pakketje bezorgd worden. Ik ben de hele thuis geweest, en er was in de aangewezen bezorgtijd zelfs de hele tijd iemand in de tuin. Toch is er aangegeven dat er niemand thuis was; ik heb geen bezorger, noch een briefje in mijn brievenbus gezien. Dit doet mij vermoeden dat de bezorger helemaal niet langs is geweest.
Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice, die mij vertelde dat het pakketje maandag opnieuw zou worden aangeboden. Balen, want ik had het die avond al nodig. Maar goed.
Op maandag was ik zelf niet thuis, maar iemand anders wel. Weer is er geen bezorger langs geweest; in de gegevens zag ik dat de bezorging ‘verhinderd’ was. Van jullie klantenservice kreeg ik te horen dat dit kwam door: ‘modder’. Ik woon op een plek waar nog volop gebouwd wordt, dus dat kan kloppen. Maar waarom kunnen de bewoners en postnl dan wel gewoon komen? Ik krijg namelijk gewoon iedere ochtend mijn post.
Ik kreeg van de DHL klantenservice de teleurstellende mededeling dat mijn pakketje retour was gestuurd. Ik heb ook nooit de kans gehad om een alternatieve bezorgwijze te kiezen, want geen briefje met bezorgcode in mijn brievenbus.
Tot mijn verbazing zegt de verzender echter dat het pakketje vandaag (dinsdag) weer is aan geboden; fijn! Behalve dan, dat het weer niet gelukt is. Vreemd, want toen ik mijn straat uit reed stond er een mooi geel DHL busje, en de bezorger stond rustig een sigaretje te roken (in bedrijfskleding, wel te verstaan). Ik vond het nog zo jammer dat ze vandaag wel konden komen, en gisteren niet. Toen ik weg ging (en dus het busje zag) waren er meerdere mensen bij mij thuis. Toch is het pakketje weer niet aan gekomen. Waarom kan de bezorger wel een straat verderop staan roken, maar niet mijn pakket afleveren?

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn pakketje afgeleverd krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 21 februari 2018 om 14:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goede middag Vivian,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je ervan baalt dat het zo gelopen is met je pakket. Wij hebben elkaar inmiddels gesproken via social media en ik heb aangegeven dat je klacht is doorgestuurd naar het betreffende depot. De bezorger zal hier op aangesproken worden, ik ga er dan ook vanuit dat het probleem hiermee opgelost is. Om je zending alsnog te ontvangen kun je contact opnemen met de verzender van je pakket. Die zal dit verder oppakken met DHL. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Janneke
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Vdl26