Klacht: Bezorging verhinderd

JanineS0x op 13 mei 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou er een pakket (spandoek) bezorgd worden bij mij tussen 8-18uur. De dag thuisgebleven, want ik had het pakket met express levering besteld zodat het ook echt vandaag binnen zou komen.
Toen er om 17uur nog niks was bezorgd, bekeek ik opnieuw de tracktrace code waar ineens stond dat mijn ‘bezorging verhinderd’ was. Zonder ook maar een bericht van DHL te hebben ontvangen, moest ik hier zelf maar even achter komen. De jongen van de klantenservice (Nino) heeft mij zo goed mogelijk proberen te helpen, maar kon hier zelf verder ook niet veel aan doen.

Ik vind het vooral kwalijk dat er niet is gemeld dát en ook wáarom mijn pakket verhinderd is van bezorging. Heb de express levering niet voor niks betaald en betere communicatie zou op zijn plek zijn. Klantenservice meldde dat hij ook niet wist waarom de chauffeur het zo heeft gemarkeerd, maar ik vind dit echt niet kunnen.

Graag uitleg waarom dit zo heeft kunnen gebeuren en in het vervolg graag betere communicatie, zowel tussen bedrijf en koeriers als tussen bedrijf en klanten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te vernemen dat de bezorging is verhinderd. Graag ontvang ik het zendingsnummer van dit pakketje, zodat dit verder nagekeken kan worden. Onze zendingsnummers beginnen doorgaans met 3S, JVGL, JJD, JUN of CY. Met vriendelijke groet, Marissa DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht JanineS0x

1 maand geleden - Hoi! Het gaat om een pakket met zendingsnummer JVGL0605154400166579. Het schijnt vandaag opnieuw in levering te zijn gezet, maar ik heb verder geen updates gekregen.

DHL

Heeft op 13 mei 2022 om 16:54 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het zendingsnummer.

Het is natuurlijk ontzettend balen van de vertraging. Al helemaal wanneer je meer hebt betaald zodat het sneller geleverd zou worden. In ons systeem is dit een normale zakelijke zending. We hebben dan ook geen extra of betere communicatie/notificaties hiervoor. U heeft geen notificaties van ons gekregen omdat wij uw mailadres niet van de afzender hebben doorgekregen.

Ik zie dat de precieze locatie van het pakket gisterenmiddag voor ons even niet duidelijk was. Er was dan ook geen levering mogelijk. Sorry. Gelukkig is de zending inmiddels wel geleverd.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Mijn excuses voor het ongemak.

Jim
DHL Parcel Webcare