Klacht: bezorging verhinderd

op 12 september 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DHL meldt in hun track en trace tegen het einde van het tijdvenster dat de bezorging verhinderd is, geen opgaaf van redenen. Daar ben ik dan de dag voor thuisgebleven. Enkele dagen later staat er nog steeds op de website dat de planning wordt gemaakt. Ruim een week na verzending door de leverancier (Lidl) ontvang ik een bericht dat het pakket terug is ontvangen en dat het aankoopbedrag (zonder verzendkosten) wordt teruggestort, daar heb ik niets aan: ik wil mijn pakket! Lidl weet ook niet waarom het pakket is teruggekomen en kan niet anders doen dan mij de aankoop opnieuw laten bestellen, ze willen wel de verzendkosten vergoeden en bieden een tegoedbon aan voor het ongemak en het feit dat ik twee weken op m’n geld moet wachten. Ik ga dus maar opnieuw bestellen en hoop dat DHL dit keer niet verhinderd is mijn packet te bezorgen.

Gewenste Oplossing:

Als mijn packet dit keer wel geleverd wordt, op de aangegeven tijd, ik inderdaad verzendkosten terugkrijg en de tegoedbon, en als, zoals toegezegd, het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen op mijn rekening staat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 september 2018 om 12:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Van der Weiden,

bedankt voor uw melding. Ik heb de zending nagekeken en zie dat het pakket niet in bezorging kon gaan omdat het te zwaar was. Wij vervoeren geen pakketten met een gewicht boven de 20 kg. LIDL zal hier moeten kiezen voor een andere manier van transport.

Uw verzendkosten, tegoedbon en aankoopbedrag worden via LIDL met u afgewikkeld, mocht u dar vragen over hebben dan adviseer ik daarover contact mee op te nemen met LIDL.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wendy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 12 september 2018 om 12:41 geantwoord

Dit is iets tussen DHL en Lidl, DHL heeft het pakket aangenomen van Lidl en daarmee impliciet de verplichting tot bezorging op zich genomen. Wat verwacht u van mij als consument? Dat ik DHL of Lidl opbel, “let op: pakje is zwaarder dan 20kg“, zo ik al zou weten van het gewicht en de afspraken met Lidl. DHL vertelt mij dat het pakket op vrijdag tussen 11 en 15 uur bezorgd wordt en komen dit vervolgens niet na! Dat dupeert mij ernstig. U kunt uw problemen met Lidl niet op de consument afwentelen. Ik heb het produkt opnieuw besteld en hoop dat het dit keer NIET door DHL bezorgd gaat worden.

Alle klachten die gemeld zijn door de_hakselaar