Klacht: Bezorging van bestelling

op 27 december 2017 over Beter Bed in de categorie Beddenketens

Op zondag 10 december heb ik online een bestelling gedaan. Er stond een fout op jullie website, door deze te melden via de chat, kreeg ik alsnog 10% korting en dat vond ik heel netjes, maar toen begon het gedoe.

Tijdens het bestellen moest het systeem rekenen en kreeg ik de melding dat ik gebeld zou worden om een levertijd te bepalen. Ik ben nooit gebeld. De dinsdag er na stonden er opeens bezorgers voor mijn deur met een deel van de bestelling, die werd deels bij mijn buren geleverd en deels bij een GLS ophaalpunt. Toen ik wou zien wat er dan geleverd zou zijn, stond dat nergens, niet bij GLS en niet bij Beter Bed. Ik heb de klantenservice gevraagd me dit te vertellen en na een dag onderzoek werd ik gebeld met de vraag waarom ik dat wou weten en pas toen ik vertelde geen auto te hebben, nam jullie klantenservice mijn verzoek om uit te zoeken wat er in de pakketten zat serieus.

Daarop kreeg ik een e-mail met inderdaad wat er dan in zou zitten én een bevestiging dat de rest van mijn bestelling dan op 19 december geleverd zou worden. Ik zei nog dat ik een mail had ontvangen van GLS dat mijn Emma matras de 16e geleverd zou worden, maar nee, Beter bed zou dat ook gaan leveren. Nou zaterdag de 16e inderdaad geen GLS. Die kwamen onverwacht op maandag de 18e pas. Ik niet thuis, hebben ze dat mega zware grote pakket ongevraagd bij een buur afgeleverd. Kon ik dus in mijn eentje dat hele ding door het appartementsgebouw zeulen.

De 19e komt de rest van de bestelling dan. Twee vriendelijke Beterbed-bezorgers die óók nog een Emma matras bij zich hadden. Verder ontbrak weer een deel van de bestelling (dat zou door externe leveranciers geleverd worden). Inmiddels heb ik nou geen idee of mijn bestelling al compleet geleverd is. Dat moet ik nog maar gaan uitpuzzelen.

Nou, ik dacht ik ga vanavond (21 december) lekker in mijn nieuwe woning op mijn nieuwe matras slapen en ik pak het uit. Een hele rits over de breedte van het voeteneinde met lijmresten (ik denk van de verpakking). Na een diepe zucht bel ik Beterbed. Ze gaan het voor me uitzoeken en bellen me terug. Ik word niet teruggebeld, maar krijg een e-mail. Het matras wordt op 19 januari (!) geleverd. Dat is dus een maand later pas. Als ik daar dan weer over terugbel wordt er tot drie keer overlegt en nog veranderd er niets. Behalve dat ik dan wel al op het met lijmresten bevuilde matras mag slapen. Dat mocht ik sowieso al, maar ze deden alsof ik ze daar dan heel dankbaar voor moet zijn.

Ik poogde nog te regelen dat het mee teruggenomen matras dan nog geleverd kan worden, het matras dat dubbel geleverd was. Maar nee, dat was al terug naar de leverancier. Geen idee welke leverancier er nu nog 4 weken doet over het opsturen van een pakket (zeker als je spoed verwacht).

Trouwens: de bij de ophaalpunt bezorgde artikelen konden niet mee op de fiets, daar moest ik dus een deelauto voor huren.

Al met al heb ik dus één grote slechte ervaring met de levering van mijn spullen.

Ik hoop dat jullie je proces aanpassen en mij enige compensatie voor het gedoe kunnen bieden óf nog beter, de levering van mijn matras kunnen bespoedigen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Beter Bed over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Beter Bed in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Beter Bed een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Beter Bed

Heeft op 27 december 2017 om 09:57 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door michielv