Klacht: Bezorging Track & Trace code misleidend!

op 02 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 20 april heb ik bij een website een bestelling geplaatst en als bezorgoptie: zo snel mogelijk aangevinkt.
De volgende dag op 21 april een T&T code van PostNL gekregen met bezorgmoment zaterdag 24 april tussen 12.00 en 15.00 uur. Prima dacht ik. Helaas van korte duur want op 22 april was dit tijdstip ineens verdwenen en het bezorgmoment was onbekend. Toch voor de zekerheid maar thuisgebleven maar helaas voor niets! Tot op heden is het bezorgmoment nog steeds onbekend en moet ik dus maandag 24 april WEER speciaal thuisblijven met de hoop dat ik mijn pakket dan ook krijg.
Ook houdt PostNL zich niet aan de regels wat betreft als je niet thuis bent en dan een 2e keer terugkomt wat wel op jullie site staat vermeld!! Ik heb een sticker op mijn voordeur met de vermelding dat ik het NIET bij de buren bezorgd wil hebben en wat doen de bezorgers iedere keer?? Juist, ze geven het toch bij de buren af. Moeilijk hè, lezen of kunnen ze geen Nederlands? Ik zal ook niet meer opnieuw bij deze website gaan bestellen zolang de bezorging via PostNL gaat, dit heb ik ze ook gemaild.

Als het afgesproken tijdstip wordt gehaald. Daarnaast de bezorgers bij afwezigheid niets bij de buren afleveren zoals is aangegeven op de sticker bij mijn deur.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw, Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent over de aflevering van uw pakket. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om zo lang te wachten. Mijn excuses hiervoor. Ik hoop dat u dit pakket inmiddels in uw bezit heeft, maar ik zou graag nog even voor u willen kijken. Zou u mij hiervoor de barcode nog willen sturen? Of een pakket mag worden aangeboden bij buren is afhankelijk van het soort pakket en of er een melding “alleen huisadres” op het pakket vermeld staat. Een bezorger is niet verplicht om een verzoek op een briefje of sticker op te volgen. We bezorgen een pakket in opdracht van de afzender en die kiest bij ons voor een bepaald product en bezorgwijze. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/ Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht loebas

3 maanden geleden - Ja het pakket is aangekomen, alleen 3 dagen later dan door jullie gepland. Helaas te laat voor wie het bestemd was. Dan nog even over de bezorging bij de buren. In de app staat duidelijk dat er een 2e bezorgmoment gekozen kan worden wanneer bij de eerste afleverpoging niemand thuis is. In het verleden werd dit wel altijd gedaan! Dit is dus een tegenstrijdige belofte van PostNL. Zolang ik er niet op aankan dat PostNL zijn beloftes nakomt, ben ik genoodzaakt om gebruik te maken van andere koeriersbedrijven.

Heeft op 02 mei 2017 om 15:20 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Ik ben blij om te vernemen dat u het pakket inmiddels in uw bezit heeft. Mijn excuses voor de vertraging. Helaas kan ik zonder barcode niet meekijken hoe dit precies is verlopen en of het pakket bij buren had mogen worden aangeboden. Ik hoop dat het de volgende keer wat soepeler zal verlopen. Mocht dit niet het geval zijn stuur dan met de melding de barcode van het pakket even mee.

Heeft op 04 mei 2017 om 23:55 geantwoord

Ik ben nog steeds niet tevreden omdat er wederom geen aandacht is besteed over de melding van de 2e bezorging die via de app gekozen kon worden. Dit is in mijn ogen nog steeds tegenstrijdig.

Alle klachten die gemeld zijn door loebas